افزایش ۸۲ درصدی تماس‌های مردم با سامانه پاسخگویی به سوالات کرونایی در خراسان رضوی

مسئول سامانه پاسخگویی به سوالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۸۲ درصدی تماس‌های مردم با سامانه پاسخگویی به سوالات کرونایی در این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - زهرا اباصلتی گفت: تماس‌های روزانه مردم خراسان رضوی با سامانه ۱۹۱ در روز‌های اخیر ۸۲ درصد افزایش داشته است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیرپوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

او گفت: تماس‌های روزانه مردم با این سامانه از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد در ابتدای هفته گذشته به بیش از چهار هزار تماس در ابتدای هفته جاری رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ مورد و معادل ۷۰ درصد مربوط به واکسن کرونا، ۷۰۰ مورد و معادل ۱۷.۵ درصد در خصوص بیماری کرونا و ۵۰۰ مورد و معادل ۱۲.۵ درصد در زمینه سایر موارد کرونایی بوده است.

مسئول سامانه پاسخگویی به سوالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از سوالات پرتکرار در تماس با این سامانه در زمینه واکسیناسیون مادران باردار است که اعلام می‌کنیم این مادران دریافت واکسن را در مراکزی که پرونده سلامت و مراقبت بارداری دارند انجام دهند، اما مادران شیرده محدودیتی از این بابت ندارند.

او گفت: واکسن‌های برکت، اسپایکوژن، پاستوکووک و پاستوکووک پلاس که وارد چرخه تزریق شده است مورد تایید هستند ضمن اینکه دیگر واکسن‌های ایرانی هم که مرحله آزمایشی را گذرانده‌اند نتایج قابل قبولی داشته‌اند، گرچه تمامی واکسن‌های مصرفی تأیید شده هستند، اما ما در این سامانه مردم را به دریافت واکسن‌های ایرانی تشویق می‌کنیم.

اباصلتی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم پاسخ هر نوع سوال در باره کرونا را از کارشناسان مستقر در سامانه ۱۹۱ پاسخگویی به سوالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کنند و به هیچ عنوان تحت تأثیر اخبار نادرست منتشر شده در فضای مجازی قرار نگیرند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار