ایستگاه پایانی جشنواره کشوری تئاتر به یاد سردار عشق

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: با برگزاری جشنواره کشوری تئاتر به یاد سردار عشق، شاهد نقش محوری و تاثیرگذار سردار سلیمانی در عرصه فرهنگ و هنر و جامعه بودیم.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - حمیدرضا قانعی در آیین پایانی جشنواره کشوری تئاتر سردار عشق، گفت: برگزاری این جشنواره همزمان شد با نخستین روزهایی که من در اداره کل مستقر شده‌ام و با وجود نگرانی هایی که برای برگزاری این جشنواره داشتم اما شاهد برگزاری خوب این جشنواره در شهرستانهای مختلف فارس از نظر کمی وکیفی بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: گزارش های مربوط به اجرای این جشنواره که از سوی شهرستان های نی ریز، داراب، آباده و مرودشت ارائه شد، باعث دلگرمی ما نسبت به برگزاری این جشنواره شد و با برگزاری این جشنواره شاهد نقش و تاثیرگذاری شهید سلیمانی در عرصه فرهنگ و هنر و جامعه بودیم.

او گفت: استقبال پرشور مردم از هنرهای نمایشی نشان می دهد که همچنان هنرهای نمایشی در بین دیگر گونه های هنری برای مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما نیز به عنوان متولیان فرهنگی باید به این هنر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نوید جعفری نایب رییس انجمن تئاتر فارس نیز با بیان اینکه هنر دیالوگ گفتن و سخن گفتن است، گفت: جای بسی خوشحالی است که شاهد برگزاری نخستین جشنواره کشوری تئاتر سردار عشق در استان فارس بودیم.

او گفت: برگزاری خوب این جشنواره در چهار گرایش تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی- محیطی، رادیو تئاتر و نمایشنامه خوانی حاکی از تلاش اهالی تئاتر فارس داشت و از میان انبوهی از آثار بهترین ها انتخاب شدند.

جعفری گفت: بعد از سالها تلاش برای روشن نگاه داشتن چراغ صحنه نمایش، شاهد همکاری سازمان های مختلف فرهنگی در برگزاری جشنواره تئاتر بودیم و امیدواریم هنرمندان فعال در این عرصه بیش از پیش مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند.

امیر صادقی مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان فارس نیز گفت: خوشبختانه تفکر سردار سلیمانی هر روز در دل و ذهن مردم ظاهر می شود. «سردار عشق» از امروز آغاز راه ما شد و همه تئاترهای اجرا شده نمایشی از عشق به سردار عشق بود.

او گفت: دشمن بداند با کشتن و از بین بردن هر سردار سلیمانی، شاهد ظهور سردار سلیمانی های دیگر می شود و نقش سردار سلیمانی ها را پایانی نیست.

حمید نیلی مدیر عامل انجمن تئاتر مقاومت و دفاع مقدس هم گفت: نخستین جشنواره ادای دین هنرمندان به سردار سلیمانی است. در طی دو سال گذشته به شخصیت بارز این شهید پرداخته شد و باید آهسته آهسته به سمت ترویج و معرفی فرهنگ شهید سلیمانی پیش برویم.

او با بیان اینکه شیراز می تواند میزبانی دوره بعدی تئاتر مقاومت را به عهده بگیرد، گفت: امیدواریم در سالهای آینده شاهد شکل‌گیری فعالیت‌های خوبی در حوزه نمایش نامه نویسی باشیم تا این نمایش نامه‌ها خوراکی برای این جشنواره ها باشند.

نخستین جشنواره تئاتر سردار عشق در چهار گرایش (تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی- محیطی، رادیو تئاتر و نمایشنامه خوانی) و در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی از چهارم تا نهم بهمن ماه در سراسر استان فارس برگزار شد که ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ آخرین مهلت ثبت نام در دبیرخانه یک بهمن ماه ‌آخرین مهلت برای ارسال فیلم کامل اثر برای ارزیابی بوده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار