احداث بزرگترین واحد تولید سیلیکون خاورمیانه در خوی

فرماندار خوی گفت: بزرگترین واحد تولید سیلیکون خاورمیانه به مناسبت دهه فجر در این شهرستان کلنگ زنی می‌شود.

حسین عباسی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: این واحد تولیدی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به همت بخش خصوصی با اعتبار یک هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی کلنگ زنی می‌شود.

او می گوید: ماده تولیدی این واحد که فلز سیلیس می‌باشد فعلا در اختیار ۱۰ کشور صنعتی دنیا است که خوشبختانه در شهرستان خوی نیز این ماده مهم اقتصادی تولید خواهد شد که مورد مصرف آن در تجهیزات الکترونیکی، ساخت موبایل و دستگاه‌ها و سلول‌های خورشیدی می‌باشد.

فرماندار شهرستان خوی گفت: با شروع به کار فاز اول این کارخانه به صورت مستقیم برای ۹۰۰ نفر شغل، و در زمان اتمام این پروژه برای ۳ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

عباسی در زمینه دیگر طرح ها و برنامه های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی نیز می گوید: به همین مناسبت ۷۱ طرح عمرانی با اعتبار بیش از ۳۳۸ میلیارد تومان در شهرستان خوی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

به گفته وی در دهه فجر امسال بیش از ۴۵۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهرستان خوی اجرا خواهد شد که نواختن زنگ انقلاب در مدارس، آیین غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف از جمله آن‌ها می‌باشد.

فرماندار شهرستان خوی گفت: ۳۸ طرح با اعتبار بالغ بر ۱۸۳ میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان در بخش دولتی و ۴ طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان دربخش خصوصی در شهرستان خوی به بهره برداری خواهند رسید. و ۲۸ طرح نیز با سرمایه گذاری بخش دولتی با اعتبار ۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک طرح عمرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در خوی کلنگ زنی خواهند شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.