هیچ بی خانمانی پشت در گرمخانه‌های کرج نمی‌ماند

مسئول گرمخانه‌های شهرداری کرج گفت: در روز‌های سرد زمستان دو دستگاه اتوبوس در طول شب در خیابان‌ها تردد دارند تا در صورت مشاهده افراد بی خانمان، آن‌ها را به سرپناهی در جاده قزلحصار منتقل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - بهنام مهدلو گفت: با توجه به پیش بینی افزایش برودت هوا طی روز‌های آتی گرمخانه بانوان به صورت ۲۴ ساعته و گرمخانه مردان هم همه روزه، از ساعت ۱۷ عصر الی ۸ صبح میزبان مراجعه کنندگان است.

او می گوید: گرمخانه بانوان شهرداری از ۲۰ خرداد امسال تا کنون حدود ۵۶۳۹ خدمت و گرمخانه آقایان نیز ۷۱۲۱ خدمت ارائه داده است.

مسئول گرمخانه‌های شهرداری کرج گفت: ظرفیت گرمخانه بانوان حدود ۴۰ نفر است که در روز‌های سرد معمولا نیمی از آن پر می‌شود و در سایر روز‌های سال هم حدود ۱۰ نفر در آن حضور دارند.

بهنام مهدلو گفت: چند نفر از مراجعان گرمخانه زنان به دلیل کهولت سن به ساکنان دائمی این مرکز تبدیل شده‌اند و تمام طول سال در این مجموعه اقامت دارند.

مسئول گرمخانه‌های شهرداری کرج گفت: ظرفیت گرمخانه آقایان نیز ۱۰۰ نفر است که در روز‌های سرد سال علی رغم محدودیت فضایی پذیرای ۱۵۰ نفر است.

او می گوید: از دو هفته پیش یکی از سالن‌های مصلی به دستور امام جمعه کرج تجهیز شده و شب‌ها پذیرای تعدادی از بی خانمان شهر است.

بهنام مهدلو گفت: در روز‌های سرد سال یک وعده شام گرم و یک عده صبحانه به مراجعین داده می‌شود و پذیرش شده‌ها، قبل از ورود به فضای گرمخانه لباس تمیز می‌گیرند و استحمام می‌کنند.

 با هماهنگی انجام شده با مرکز بهداشت شرق کرج طی چند روز گذشته نسبت به اخذ تست HIV و کرونا از مراجعه کنندگان به گرمخانه بانوان و آقایان اقدام شد.

 البته در صورت ابتلا به بیماری، ویزیت رایگان و ارائه دارو به مراجعه کنندگان هم انجام می‌شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.