ذخیره سازی گوشت ۴ هزار راس گوساله نر پرواری در اصفهان

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: ۴ هزار رأس گوساله نر پرواری باهدف خرید حمایتی دام سنگین روستایی و کمک به تنظیم بازار در استان کشتار و گوشت آن‌ها بسته‌بندی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مهدی نیلفروش گفت: دام‌های خریداری‌شده از دامداران استان باهدف حمایت از تولید به‌عنوان دام مازاد بر مصرف کشتار می‌گردد، همچنین گوشت‌های ذخیره‌شده باهدف حمایت از مصرف‌کنندگان در روز‌های خاص پایان سال و ماه مبارک رمضان با نرخ مصوب توزیع خواهد شد.

اینگونه حمایت از دامداران رونق تولید داخلی، صرفه‌جویی ارزی و قطع واردات گوشت از کشور‌های دیگر را بدنبال خواهد داشت.

از اوایل آذر ۱۴۰۰ تاکنون این تعداد گوساله نر پرواری از دامداران به‌صورت زنده به ارزش بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان خریداری‌شده است.

دام‌ها پس از خریداری کشتار و با انجام عملیات بسته‌بندی و انجماد به‌عنوان ذخایر این اداره کل انبار شد.

بخشی از ارزش ریالی دام خریداری‌شده (۸۵ درصد) به‌صورت ریالی و مابقی به‌صورت کنسانتره (۲/۸ کیلوگرم) در حال تسویه‌حساب است.

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان می‌گوید عملیات خرید دام از دامداران تا هر زمان که بازار با مازاد تولید مواجه باشد و تا زمان تعادل ادامه خواهد یافت.

بر اساس دستورالعمل نحوه اجرای حمایت از تولیدکنندگان دام روستایی، گوساله زنده نر پرواری تحویلی از سوی دامداران باید سالم باشد. خرید گوساله زنده نر پرواری به ازای هر کیلوگرم ۵۹۰ هزار ریال خواهد بود که از این مبلغ ۵۰۰ هزار ریال نقد پرداخت می‌شود و مابقی در قالب خوراک دام آماده (کنسانتره) بدون اخذ وجه به دامداران تحویل می‌شود.

دامداران برای دریافت نهاده‌های دامی یارانه‌ای باید در سامانه بازارگاه ثبت‌نام کرده تا نهاده‌های دامی باقیمت دولتی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

استان اصفهان دارای بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.