استاندار سمنان:

امیکرون ۶۲ درصد میزان بستری‌ها در بیمارستان را افزایش داد

هاشمی گفت: روند صعودی امیکرون در استان سمنان مراجعات مردم به بیمارستان‌ها را نسبت به هفته گذشته ۱۳ درصد و میزان بستری در بیمارستان‌های استان را ۶۲ درصد افزایش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان -سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: اکنون از مجموع هشت شهرستان استان، پنج شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۲ شهرستان نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

 طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۶۰ مراجعه کننده به بیمارستان‌های استان سمنان ثبت شد که از این تعداد ۶۰۲ نفر کرونا مثبت بودند و از این تعداد مراجعه و رسیدگی به ۵۶۶ نفر به صورت سرپایی بود و ۳۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند.

اکنون شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان، آرادان و مهدیشهر در رنگ‌بندی کرونایی قرمز هستند. شهرستان‌های سرخه و گرمسار نارنجی و میامی زرد کرونایی است.

 بر اساس بررسی ها، از ۳ نفر فوتی، ۲ نفر به بیماری زمینه‌ای مبتلا و دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند و نفر سوم نیز هیچ یک از نوبت‌های واکسن کرونا را دریافت نکرده بود.

 در کل استان سمنان در حال حاضر ۵۱ بیمار کرونایی در آی سی یو و ۳۸۵ بیمار نیز در بخش‌های معمولی بستری هستند.

 از نگاه سامانه سیب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۹۴.۶ درصد جمعیت استان نوبت اول واکسن کرونا، ۷۸ درصد نوبت دوم و ۳۸ درصد نویت سوم واکسن کرونا را تاکنون دریافت کردند.

 بالغ بر ۵۶ هزار نفر اتباع در استان سمنان وجود دارند و از این تعداد ۲۴ هزار نفر در مهمانشهر مهاجرین خارجی سکونت دارند که ۹۷ درصد از این افراد نوبت اول و دوم و ۸۳ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت نمودند.

در مجموع در استان ۹ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا وجود دارد که در هر شهرستان یک مرکز و در مرکز استان ۲ مرکز تجمیعی مستقر است و در کنار آن همچنین ۱۱ تیم‌سیار واکسیناسیون نیز در حال فعالیت هستند.

اقدامات مقابله‌ای با کرونا در بخش‌های واکسیناسیون، نظارت، پایش، غربالگری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ارائه خدمات درمانی در استان در حال انجام است.

در ۳۱۰ روستای دارای دهیاری، میانگین تزریق واکسن کرونا، نسبت به حوزه شهری بسیار بالاتر است.

بخش ویژه کودک در بیمارستان‌های استان تا ۲۴ تخت افزایش ظرفیت داد

  در حوزه تخت اطفال تا قبل از پیک ششم کرونا، ۱۰ تخت کودک وجود داشت که توسط دو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و به منظور خدمات رسانی بیشتر و بهتر ۲۴ تخت کودک طی یک هفته گذشته به مجموعه درمانی استان اضافه شد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار