سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد؛

رشد ۱۷۷ درصدی درآمد‌های بودجه امسال

طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، از شهریور تا دی امسال، منابع درآمدی بودجه نسبت به ۴ ماه ابتدای سال بیش از ۱۷۷ درصد رشد کرده که عمدتا ناشی از افزایش صادرات نفت و تمرکز برمقابله با فرارمالیاتی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی استفاده شده بود؛ علاوه بر این دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اوراق فروخته شده دولت قبل را هر ماه به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان تسویه می‌کرد.

آمارها نشان می دهد که رشد حجم نقدینگی در آذر برای دومین ماه متوالی کاهشی و به ۴۱،۴ درصد رسید. آخرین گزارش مرکز آمار از نرخ تورم در دی هم بیانگر کاهش یک درصدی میانگین تورم سالانه در کشور است.

رشد درآمدهای مالیاتی نیز از شهریور تا دی امسال ۱۵۶ درصد بوده است.

از سوی دیگر استفاده از تنخواه گردان خزانه برای تأمین منابع دولت شاهد کاهش ۲۹ درصدی بوده که این رقم گواه عدم استفاده دولت از منابع بانک مرکزی در تامین هزینه‌های جاری است.

در پنج ماه ابتدای دولت سیزدهم، منابع طرح عمرانی نیز با رشد ۲۴ درصدی از ۵۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۷۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم با وجود رشد تنها ۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای، بودجه طرح عمرانی یا همان تملک دارایی‌های سرمایه بیش از ۴۳ درصد رشد دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار