تحصیل ۴۲۲ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه رازی

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : ۴۲۲ دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه تحصیل می کنند که ۹۰ درصد این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- محمدنبی احمدی گفت : در حال حاضر ۴۲۲ دانشجوی غیر ایرانی که عمدتاً عراقی می‌باشند در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که حدود ۹۰ درصد آنان در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۱۰ درصد آن‌ها در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه بیش از ۲۵۰ دانشجوی عراقی از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند دانشگاه رازی آمادگی لازم برای توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و فرهنگی با کشور عراق را دارد. با پیگیری‌های انجام شده نیز امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه رازی فراهم شده است.

 ۹ تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه رازی با دانشگاه‌های عراق در سالیان اخیر امضا شده عملیاتی کردن این تفاهم نامه‌های همکاری منعقد شده جزو اولویت‌های این دانشگاه جهت توسعه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی در زمینه تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کارگاه‌ها، برگزاری دوره‌های شش ماهه تدریس زبان فارسی، برگزاری سمینار و کنفرانس‌های بین‌المللی و راه اندازی دوره‌های مشترک است.

 آموزش و یادگیری زبان فارسی برای همه دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های کشور لازم است زبان فارسی را زبان رسمی تدریس در کلیه دانشگاه‌ها بر اساس بخشنامه وزارت علوم اعلام شده دانشگاه رازی آمادگی لازم برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزش زبان فارسی به اساتید و دانشجویان عراقی در کشور عراق به صورت حضوری و آنلاین را دارد.

خواستار احداث دفتر نمایندگی دانشگاه رازی در عراق شدیم و از رایزن فرهنگی سفارت عراق جهت بازدید از دانشگاه رازی و آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این دانشگاه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اشتراکات مذهبی، فرهنگی و... دعوت به عمل آمده است.

همکاری‌های هرچه بیشتر با دانشگاه‌های عراق در زمینه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناورانه تأکید شده زمینه‌های همکاری با دانشگاه‌های کشور عراق با محور ارتباط مؤثر اساتید دو کشور و برگزاری همایش‌های مشترک فراهم شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.