معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۱۱۹ پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی ۱۲۷ میلیارد تومان برای اصناف استان تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - آقای پایدار با بیان اینکه اقدامات نظارتی بر اساس اولویت‌های کالایی ابلاغی سازمان حمایت به صورت میدانی و سیستمی تشدید شده است، گفت: تا پایان دی ماه امسال ۱۴ هزار و ۸۲۵ گشت مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها و اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، ادارات کل غله و استاندارد و اماکن در استان آذربایجان شرقی انجام شد.

با توجه به تداوم بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق بیش از ۶ هزار بازرسی در این بخش انجام شد.

انواع لوازم خانگی، صوتی و تصویری و موبایل، اقلام سلامت محور (بهداشتی، آرایشی و تجهیزات پزشکی)، سیگار، توتون و تنباکو، مواد غذایی و پوشاک، کیف و کفش از جمله کالا‌های مکشوفه قاچاق در استان بود.

با توجه به برنامه‌های سازمان صمت در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان و پاسخگویی به گزارش‌های مردمی ثبت شده در سامانه جامع ۱۲۴، مجموع شکایات دریافتی قابل پیگیری در ۱۰ ماهه نخست امسال از طریق سازمان و بازرسی اتاق اصناف بیش از ۱۶ هزار مورد بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش ۲۶ درصدی داشت.

رصد و پایش سیستمی کلیه فرایند‌های تولید، تامین و توزیع کالا‌های مشمول از طریق سامانه جامع تجارت با جدیت و پیگیری دقیق انجام می‌شود.

 با توجه به ۵۳ هزار و ۶۲۳ کد نقش صادر شده و بیش از ۱۳ هزار انبار تایید شده از طریق صحت سنجی و همچنین چهار هزار و ۱۴۹ انبار جدید شناسایی و ثبت شده فعال در ۱۰ ماهه امسال، نسبت شفافیت تجاری در استان ۸۹ درصد است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.