اهدای مدال نمایشگاه بین المللی اختراعات تایوان به موزه حرم مطهر رضوی

در آستانه سالروز ولادت باسعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) مدال افتخارات و نوآوری‌های نمایشگاه بین‌المللی اختراعات تایوان به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -در سال‌های گذشته بسیاری از افتخارآفرینان علمی، ورزشی و فرزندان ایران زمین که در عرصه‌های جهانی افتخار آفریدند مدال‌ها و کاپ‌های قهرمانی خود را به آستان مقدس رضوی و ساحت حضرت رضا (ع) اهدا کرده‌اند.

در مراسمی که صبح امروز در دفتر ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی برگزار شد، محمد مهدی کاظمی مدال نقره جهانی اختراعات و نوآوری‌ها که در سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه بین‌المللی اختراعات کشور تایوان کسب شده بود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

محمد مهدی کاظمی گفت: همراه با تیمی علمی متشکل از چندین عضو هیئت علمی دانشگاه در ۵ سال توانستیم دستگاه «تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی مغناطیسی و تولید برق اضطراری» را به ثبت اختراع برسانیم.

او گفت: این اختراع با استفاده از فناوری نانو است که با چیدمان خاصی از آهن‌ربا‌های نانو نیکل، انرژی‌های ورودی ناشی از باد و موج دریا را وارد پروسه می‌کند و طی یک واکنشی سبب چرخش دستگاه‌ها شده و انرژی مغناطیسی و برق اضطراری تولید می‌کند.

به گفته او این اختراع با پذیرش در نمایشگاه تایوان در بین بیش از ۲۰۰۰ اختراع توانست در بخش صنعت مدال نقره جهانی اختراعات را از آن خود کند و اتفاق بزرگی را رقم بزند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار