۲ عمل جراحی لاپاراسکوپی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی انجام شد

مدیر گروه جراحی بیمارستان فوق تخصصی رضوی از انجام ۲ عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی، در این مرکز درمانی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - عباس عبداللهی گفت: روش لاپاراسکوپی، یک روش استاندارد جهانی است که سال‌هاست در عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این روش، شکم بیمار باز نشده و با استفاده از دوربینی که وارد شکم می‌شود، امکان مشاهده داخل بدن وجود دارد.

در حاشیه انجام جراحی «ترمیم پرولاپس رکتوم» که در قالب چهاردهمین کنگره سالانه «انجمن کولوپروکتولوژی ایران» در این بیمارستان صورت گرفت. همچنین به همت متخصصان بیمارستان فوق تخصصی رضوی، ۲ عمل جراحی لاپاراسکوپی انجام و به صورت زنده برای اساتید و متخصصان در ایران و اروپا پخش شد.

او گفت: پرولاپس رکتوم یا بیرون‌زدگی روده از مقعد، یک بیماری شایع است، که در عمل ترمیم به روش لاپاراسکوپی با استفاده از دوربین و تجهیزات لازم در مدت ۲ ساعت، روده‌ای که آزاد و شل شده است، بالا آورده و ثابت می‌شود.

مدیر گروه جراحی بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: بیماری پرولاپس رکتوم به دلایلی از جمله بارداری و زایمان، در بانوان حدود ۹ برابر شایع‌تر است، ضمن آنکه چاقی و بی‌تحرکی از مهمترین عوامل ابتلا به آن به شمار می‌آید.

 عبداللهی گفت: عمل حذف تومور در کانسر رکتوم نیز جراحی زنده دیگری بود که در حاشیه چهاردهمین کنگره سالانه انجمن کولوپروکتولوژی ایران و در مدت چهار ساعت در بیمارستان رضوی انجام شد.

او گفت: ویژگی خاص ۲ عمل جراحی انجام شده، پخش زنده آن برای متخصصان سراسر کشور و همچنین متخصصانی از کشور‌های آلمان، سوئیس، انگلستان و دانمارک در بستر مجازی و امکان بحث و تبادل نظر علمی تخصصی درباره این روش، در حین انجام عمل بود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.