فشار آمریکا به عربستان برای افزایش تولید نفت

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که بایدن به عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت فشار می‌آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان - کاخ سفید این هفته دو تن از مقامات خود را به عربستان سعودی فرستاده تا بر ریاض فشار بیاورند که نفت بیشتری تولید کند، زیرا بر اساس ادعای مقامات آمریکایی، نگران افزایش قیمت انرژی در صورت حمله روسیه به اوکراین هستند.

طبق گزارش «سی ان ان»، یک مقام آمریکایی گفته است که «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی این کشور در امور خاورمیانه و «آموس هوخشتاین» نماینده وزارت امور خارجه در امور انرژی، روز چهارشنبه در تلاش برای تقویت روابط در مقیاس بزرگ‌تر، به ریاض سفر کردند و بر مقامات سعودی فشار وارد کردند تا به منظور تثبیت بازار، نفت بیشتری تولید کند.

این مقام مسئول گفت: سعودی‌ها به دلیل تعهدات خود به اوپک پلاس، در برابر هرگونه تغییر در تولید مقاومت می‌کنند.

سفر این مقامات به عربستان سعودی پس از تماس تلفنی بایدن و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در هفته گذشته انجام می‌شود که طی آن، دو طرف "اطمینان از ثبات عرضه جهانی انرژی" را بررسی کردند.

بایدن در سخنرانی روز سه شنبه خود مدعی شد: بعید است که حمله روسیه به اوکراین به آمریکایی‌ها آسیب برساند.

او در ادامه افزود: ممکن است بر قیمت انرژی تأثیر بگذارد، بنابراین اقدامات فعالی برای افزایش فشار بر بازار‌های انرژی برای جبران افزایش قیمت انجام می‌دهیم.

روابط میان مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ و به دلیل الحاق کریمه با تنش همراه بوده است، اما اکنون کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در تلاشند تا با ادعای آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین، از یک سو بر رقیب قدیمی خود یعنی روسیه فشار وارد آورده و از سوی دیگر حواس‌ها را از مشکلات داخلی خود پرت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
انصارلله اماده باش وقتش گفتم شلیک کن
آخرین اخبار