اعلام بسیج عمومی در شرق اوکراین

مقامات مناطق جدایی طلب لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین بسیج عمومی اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در شرایطی که نگرانی از حمله نظامی روسیه به اوکراین این روز‌ها به اوج رسیده است مقامات گروه‌های جدایی طلب طرفدار روسیه در شرق اوکراین که در حال جنگ با ارتش اوکراین هستند، امروز شنبه «بسیج عمومی» اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دنیس پوشیلین، رئیس جمهور خودخوانده و جدایی طلب دونتسک واقع در شرق اوکراین در بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد: «از هموطنان خود که به عنوان نیروی ذخیره هستند، درخواست می‌کنیم به دفاتر جذب نیرو مراجعه کنند چرا که امروز فرمان بسیج عمومی را صادر کرده ایم.»

چند دقیقه بعد از انتشار این بیانیه، لئونید پاسچنیک، رئیس منطقه خودخوانده لوهانسک که دیگر منطقه جدایی طلب شرق اوکراین محسوب می‌شود، فرمان مشابهی را امضا کرد و در آن بسیج مردان ۱۸ تا ۵۵ ساله منطقه را به منظور دفع تهاجم احتمالی ارتش اوکراین خواستار شد.

اعلامیه‌های بسیج عمومی در مناطق جدایی طلب شرق اوکراین در حالی منتشر می‌شود که ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا روز شنبه از افزایش چشمگیر موارد نقض آتش بس در شرق اوکراین خبر داده اند. گروه‌های جدایی طلب طرفدار روسیه و نیرو‌های ارتش اوکراین از سال ۲۰۱۴ در این منطقه با یکدیگر در جنگ هستند.

دولت اوکراین و شرکای غربی این کشور، مسکو را به تدارک حمله به اوکراین متهم کرده اند. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز به تازگی تاکید کرد اطمینان پیدا کرده است که ولادیمیر پوتین تصمیم گرفته است به اوکراین حمله کند.

دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خودخوانده و جدایی طلب دونتسک تاکید کرد نیرو‌های تحت فرمان او حملاتی را که توسط دولت اوکراین صورت گرفته بود، خنثی کرده اند. پوشلین ارتش اوکراین را متهم کرد به حملات خود به منطقه دونتسک ادامه می‌دهد.

دولت اوکراین هر گونه طرح و نقشه برای بازپس گرفتن مناطق جدایی طلب از جمله شبه جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک روسیه شد، رد کرده است. مناقشه مسلحانه بین ارتش اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱۴ هزار قربانی گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
اینجا خاک اوکراینه و دولتش حق داره از خاکی که متعلق به همه مردم اوکراین هست دفاع کنه و تجزیه طلب ها رو سرکوب کنه. اگر خیلی روسیه رو دوست دارند، خاک اوکراین رو ترک کنند و بروند روسیه زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
۲۰ سال دیگه وضعشون خوب میشه سهمیه ای میشن
آخرین اخبار