سرخابی‌ها محکوم به بهره‌وری هستند/ قیمت هر سهم استقلال ۳۸۸ تومان

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برای عدم انتشار صورت‌های مالی استقلال و پرسپولیس به من فشار می آوردند اما باشگاه‌ها دیگر محکوم به بهره‌وری و کارایی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان - قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تحول اساسی بعد از تامین مالی در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رخ خواهد داد. همچنین سیت مدیریتی دو شرکت پرسپولیس و استقلال را با شرکت‌های مختلف برای افزایش بهروه وری و بهبود مدیریت این دو شرکت آغاز کردیم.


بیشتر بخوانید


جمشیدی فر کارشناس ارزش‌گذار باشگاه استقلال در نشست بررسی وضعیت استقلال و پرسپولیس گفت: به دلیل زیان‌دهی شرکت استقلال امکان ارزیابی شرکت طبق ضوابط سودآوری وجود نداشته و مبنا NAV بوده. ارزش برند استقلال یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان و املاک و مستغلات آن یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.


به گفته کارشناس ارزش‌گذار باشگاه استقلال، ارزش شرکت سهامی عام استقلال ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان تعیین شده که قیمت هر سهم حدود ۳۸۸ تومان خواهد بود.

رنجبر کارشناس ارزش‌گذار باشگاه پرسپولیس گفت: مبنای ارزش‌گذاری باشگاه پرسپولیس بر اساس آیین نامه اجرایی شیوه قیمت‌گذاری بنگاه‌ها و با استفاده از کارشناسان دادگستری بوده است؛ که ارزش روز دارایی‌های این شرکت ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و بدهی‌ها ۳۳۰ میلیارد تومان بوده است. بر همین اساس قیمت پایه سهام ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان است.

همچنبن ارزش برند پرسپولیس یک هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان و دارایی‌های ثابت آن یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

چالش‌ها در مورد واگذاری استقلال وپرسپولیس چیست؟

حسین قربان زاده گفت: ما با سرعت از سوءمدیریت سال‌های گذشته و پنهان کاری و عدم شفافیت فرار می‌کنیم. برای عدم انتشار صورت‌های مالی استقلال و پرسپولیس به من فشار می آوردند اما باشگاه‌ها دیگر محکوم به بهره‌وری و کارایی هستند.

میثم فدایی مدیر عامل فرابورس گفت: می‌خواهیم سنگ بنای عرضه سهام استقلال و پرسپولیس، شفافیت دو باشگاه باشد. ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال در بازار پایه درج می‌شوند. بازار پایه یک سیکل اتوماتیک دارد و از لحاظ قانونی نیاز به هیچ شروطی ندارد.

به گفته مدیر عامل فرابورس، برای افزایش شفافیت دو باشگاه، نامه‌ای به حالت توصیه‌ای، تنظیم و به باشگاه‌ها ارائه کردیم. همچنین تعهداتی از جمله اجرای حاکمیت شرکتی و دیگری تقبل بدهی‌هایی که قبل از عرضه مبدا ایجاد و رقم آن مشخص است را سازمان بورس گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
نه بابا محکوم به کدوم بهره وری، فقط بهره کشی می ره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
احسنت احسنت عالیه
آخرین اخبار