نشست ۲ نماینده مجلس با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال/ قاضی‌زاده: از فوتبال حمایت مالی می‌شود

محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش و سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال جلسه ای برگزار کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در این نشست که در فدراسیون فوتبال برگزار شد، آقای فروردین از آمادگی مجلس در قانونگذاری و حمایت از فدراسیون‌های ورزشی خبر داد.

فدراسیون فوتبال پنجشنبه هفته پیش شهاب‌الدین عزیزی خادم را «به صورت موقت» از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار کرد.

پس از برکناری عزیزی خادم، میرشاد ماجدی به سرپرستی فدراسیون فوتبال رسید.

به گفته آقای قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، ماجدی تا مجمع بعدی انتخابات با حفظ سمت قبلی، سرپرست است و مشکلی در تصدی سرپرستی فدراسیون فوتبال با وجود شغل دیگر، ندارد.

او گفت اختصاص بودجه خاص به فدراسیون فوتبال در سال آینده برای حمایت این فدراسیون لازم است و نام فدراسیون فوتبال را در لایحه بودجه قید می شود.

آقای قاضی زاده یادآوری کرد «در مورد رقم و میزان حمایت مالی به فدراسیون فوتبال بعد از نهایی شدن، رسماً اعلام خواهیم کرد.»

آقای اصولی، سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از نشست امروز، از حمایت مجلس و دولت برای جذب منابع مالی در این فدراسیون ابراز امیدواری کرده.

برکناری عزیزی خادم در حالی رخ داده که فیفا به فدراسیون فوتبال ایران تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۰ فرصت داده بود تا اساسنامه اش را اصلاح کند. او از اصلاح نشدن اساسنامه فدراسیون فوتبال پیش از ضرب الاجل فیفا ابراز نگرانی کرده بود و گفته بود «اگر مجلس همکاری نکند، فوتبال ایران می‌تواند وارد بحران شود.»

نمایندگان مجلس می گویند بر اساس قانون، اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی باید با تصویب آنها و تأیید شورای نگهبان انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پنج شنبه هفته پیش به باشگاه خبرنگاران جوان گفت «اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی با تصویب هیئت دولت و امضای رئیس جمهور باید به مجلس ارائه شود.»

آقای احمد راستینه گفت: نمایندگان «صرف درخواست یک فدراسیون و امضای وزارت ورزش نمی توانند به اصلاح اساسنامه آن فدراسیون ورود کنند.»


بیشتر بخوانید


بر اساس قانون، سرپرست فدراسیون فوتبال ۳ ماه برای برگزاری مجمع فوق‌العاده این فدراسیون فرصت دارد تا درباره بازگشت یا عزل دائم شهاب‌الدین عزیزی خادم تصمیم‌گیری کند.

به نظر می‌رسد اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خرداد ۱۴۰۱ تصمیم نهایی در مورد رئیس فدراسیون فوتبال گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار