رئیس دادگستری استان همدان :

دادگستری استان همدان رتبه نخست کشوری اتقان آراء و ایجاد صلح و سازش را کسب کرد

رئیس دادگستری استان همدان گفت: دستگاه قضایی استان موفق به کسب دو رتبه نخست کشوری در اتقان و استحکام آراء و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محمد رضا عدالتخواه گفت: این موفقیت با افزایش تعداد شعب قضایی و نیز اجرای طرح‌های مبتکرانه کمیته مصلحین و معتذرین، در دادگستری استان به دست آمد.

۵۰ قاضی و شعب رسیدگی در حوزه‌های قضایی در استان اضافه شده است.

او گفت: کل آراء صادره از ابتدای سال تا پایان دی ماه، در استان ۱۲۸ هزار و ۴۶۳ حکم بوده که از این تعداد ۲۰ هزار و ۲۵۸ نفر به آراء اعتراض داشتند و پرونده‌های مربوطه آنان به دادگاه‌های تجدیدنظر ارجاع داده شد.

رئیس دادگستری استان همدان گفت: در نهایت پس از بررسی‌های دقیق از آن تعداد پرونده‌هایی ارجاعی به دادگاه‌های تجدیدنظر، تنها یک هزار و ۹۶۵ حکم نقض شد و این نشان دهنده اتقان و استحکام آراء قضات ما در محاکم قضایی است.

او گفت: جوانگرایی را شاخصه اصلی انتخاب‌ها و تأکید بر اینکه رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها در محل خدمت خود همه ساعته حضور داشته باشند، از ویژگی‌های انتخاب این افراد است.


رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: این شاخصه مورد تأکید امامین انقلاب بوده و هست، چنانچه شاهد بودیم فرماندهان جوان در رأس عملیات‌های دفاع مقدس توانستند آن پیروزی‌ها را رقم بزنند و امروز نیز جوانگرایی کلیدواژه رهبر انقلاب برای عبور از مشکلات است.

عدالتخواه گفت: ولایتمداری از دیگر اولویت‌ها و در واقع شاخصه اصلی وحدت بین مسئولان نظام در سطوح مختلف است.

او گفت: باید با دوری از منیت‌ها و با محور قرار دادن منویات رهبری، تعامل درون سازمانی وبرون سازمانی در رده‌های مختلف وجود داشته باشد.

رئیس دادگستری استان همدان گفت: اخلاق مداری، داشتن حسن شهرت و خدمت توأم با آرامش و تولید آرامش از دیگر ویژگی‌های مسئولان قضایی استان است و البته در جای خود نیز باید صلابت و اقتدار در برخورد با افراد متخلف را هم داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: به طور قطع هرچه تعداد شعب افزایش یابد، شاهد تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به این پرونده‌ها و افزایش میزان رضایتمندی مردم هستیم و با فعالیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین میزان صلح و سازش در پرونده‌های قضایی رشد بالایی داشته است.

 ایجاد صلح و سازش و  واگذار کردن حل اختلاف به خود مردم یکی از ارکان سند تحول و تعالی قوه قضاییه است.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.