وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

حذف ۹۰ درصدی گواهی عدم سوء پیشینه در ۳۰۰ مجوز/ وزارت اقتصاد در حذف مجوزهای زائد پیش‌قدم شد

خاندوزی از حذف ۹۰ درصدی گواهی عدم سوء پیشینه در ۳۰۰ مجوز کسب و کار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - احسان خاندوزی گفت: وزارت اقتصاد به عنوان پیشگام در تسهیل مجوز‌ها تمام مجوز‌های زائد را کنار گذاشت و شروط مبهمی که پیچ و خم‌هایی در دستگاه‌های اداری ایجاد می‌کرد، شفاف سازی شد.

به گفته وزیر اقتصاد ۵۸ مجوز در حوزه‌های بورس، گمرک، بیمه، مالیات و سایر موارد تسهیل شده است. وزارت ورزش هم تمام مجوز‌های مرتبط را تسهیل و شفاف کرده است.

وزیر اقتصاد می گوید: شرط عدم سوء پیشینه هم به جز مواردی که قانون تصریح کرده باشد از موارد لازم برای شروع فعالیت اقتصادی حذف کردیم. در ۳۰۰ مجوز کسب و کاری که شرط عدم سوء پیشینه نیاز داشت ۹۰ درصد بدون پایه قانونی بود که حذف شد. 

بر اساس مصوبه هیات مقررات زدایی از ۱۸ اسفند صدور مجوز‌ها، الکترونیک و غیر حضوری می شود و دستگاه های مختلف باید تا این زمان به سامانه صدور مجوزهای کسب و کار متصل شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۰:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
درپاسخ به جناب آقای سیداحساس خاندوزی
وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی
وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مورد به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی توضیح و پاسخ بدهد چگونه ۶۵ هزار نفر وام بدون ضامن گرفتند واین درحالی است که مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان و به ویژه مسئول بانک رفاه کارگران شهرگلستان بهارستان جاده تهران ساوه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تاکنون وام بدون ضامن را ندادند و نمی دهند و خودداری کردند و خودداری می کنند چرا؟!
آخرین اخبار