اراده‌ای جدی برای گسترش مناسبات با ایران از سوی قطر وجود دارد

رئیس‌جمهور در دیدار با ایرانیان مقیم قطر گفت: شما می‌توانید در تحقق اراده من و امیر قطر در تحقق گسترش مبادلات تجاری نقش بسیار موثری داشته باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان -  حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: باید زمینه حضور و فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور در داخل مرز‌های ایران بیش از پیش تسهیل شود. البته اقدامات خوبی در این راستا در حال انجام است که رفع موانع صدور مجوز‌های کسب و کار یکی از این اقدامات ارزنده است. 

به گفته رئیس‌جمهور، همه ایرانیان خارج از کشور باید نسبت به حفظ رابطه خود با فرهنگ سرزمین مادری خود تلاش کنند و دستگاه‌های اداری کشور نیز موظف هستند که این رابطه را تسهیل کنند.

آقای رئیسی با دعوت از ایرانیان خارج از کشور برای حضور و فعالیت در ایران در بخش‌های اقتصادی فعال گفت: همه موظف هستیم تلاش کنیم تا صادرات ایران افزایش یابد. امروز متاسفانه سهم ما در اقتصاد منطقه در جایگاه شایسته خود قرار ندارد، در حالی که تولیدات ایرانی در منطقه مورد توجه بوده و از استاندارد قابل قبول و قابل رقابتی با کشور‌های مدعی برخوردار هستند.

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم ظرفیت‌های فراوان همکاری با همسایگان را محور توسعه روابط خارجی خود قرار داده است. در ماه‌های سپری شده از آغاز فعالیت دولت مردمی، در نتیجه تقویت ارتباطات با همسایگان حجم صادرات و مبادلات تجاری با بعضی کشور‌ها تا سه برابر رشد کرده که این نشان می‌دهد در گذشته به این ظرفیت‌ها توجه کافی نمی‌شده است.

 امروز فضای بسیار مناسب و مساعدی برای کار و تلاش در ایران فراهم است این ظرفیت‌ها می‌تواند با همت شما ایرانیان عزیز که سرمایه‌های ایران در خارج از کشور هستید، بالفعل شود، لذا سعی کنید همواره ارتباط خودتان و فرزندان‌تان را با ایران حفظ و تقویت کنید. این بخش دیگری از سخنان رئیس‌جمهور در دیدار با ایرانیان مقیم قطر بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار