طاهری:

شیراز محروم‌ترین کلانشهر کشور/ تخریب بافت تفسیر غلطی است

رئیس شورای شهر شیراز گفت: شهر شیراز کار برای انجام دادن زیاد دارد و این شهر علی‌رغم آنچه در یکی از محرومترین کلانشهر‌های ایران است و نباید رها شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهدی طاهری در نشست خبری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سند بودجه یکی از مهم‌ترین مصوبات شورا است و این مصوبه در واقع میثاق‌نامه بین نمایندگان مردم و شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی است.

او با اشاره به تحلیف شورای ششم در ۱۵ مردادماه گفت: بخشی از زمان شورا و انجام فعالیت‌ها براساس سند بودجه شورای قبل بود و البته در این دوره یک متمم به لایحه بودجه قبل اضافه شد.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: سند بودجه باید به تایید فرماندار و استاندار برسد و از این جهت انتظار می‌رفت که شهرداری با سرعت بیشتری عمل می‌کرد و این گلایه به شهرداری هست تا این سند زودتر آماده می‌شد، چون نباید کار به جایی برسد که با جلسات فوق‌العاده شورا تصویب بودجه انجام شود، چون باید قبل از اسفندماه به تصویب می‌رسید.

طاهری با تاکید بر اینکه باید مکانیزم و ساختار تنظیم سند بودجه به گونه‌ای باشد که سند بودجه در فرصت مناسب بررسی شود، گفت: در نهایت بودجه با مبلغ ۱۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

سیاست‌زدگی در کار نباشد

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به افزایش ایرادات فرمانداری به مصوبات شورا گفت: باید دیپلماسی بین دستگاه‌ها و ارگان‌ها فارغ از نگاه‌های سیاسی وجود داشته باشد و  نمی‌توان گفت که فردی سیاسی نیست، اما نباید سیاست‌زدگی در کار باشد و باید منافع مردم را همیشه پیش روی خود قرار دهیم و این مسئله اولین اولویت باشد.

طاهری گفت:کماکان از فرمانداری تقاضا می‌کنم از فرمانداری که همه نگاه به سمت منافع مردم و شهر باشد.

او گفت: باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که شائبه سیاسی کاری پیش نیاید هرچند ماه‌های اول هیچ ایرادی از فرمانداری نداشتیم، اما در ماه‌های اخیر بیشتر شد و این ایرادات در مصوبات پایه درآمدی شهر در سال آینده بود که این ایرادات حساسیت اعضای شورا را برانگیخت.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: در تصمیم گیری‌ها باید منافع شهر اصل باشد و گرایش‌های سیاسی نداشته باشیم.

اودر پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره املاک شهرداری گفت: سامانه املاک وجود دارد، اما سامانه ارتباطی با سایر بانک‌های اطلاعاتی شهرداری نیست و اینکه این ارتباط ایجاد شود در دستور کار است تا فروش املاک با یک سازوکار درست صورت بگیرد.

طاهری با بیان اینکه به عنوان یک شهروند از عملکرد شهرداری و شهردار راضی نیستم، گفت: یک نگاه از درون و یک نگاه از بیرون است که این نگاه سبب تفاوت دیدگاه می‌شود و این نگاه راجع به شخصیت حقوقی و شهرداری است. 

طاهری در پاسخ به سوالی درباره افزایش عوارض در شیراز و مقایسه آن با تهران گفت: تهران را با هیچ جا نباید مقایسه کرد بلکه باید شیراز را با دیگر کلانشهرها مقایسه کرد؛ عدم شناخت صحیح از مقررات توسط برخی از کارشناسان مشکلاتی را ایجاد می‌کند بنابراین باید به سمت آموزش رفت.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهر شیراز کار برای انجام دادن زیاد دارد، گفت: این شهر علی‌رغم آنچه در یکی از محرومترین کلانشهر‌های ایران است و نباید رها شود؛ باید برای رفع عقب‌ماندگی‌های شهر شیراز جهادی کار کرد.

طاهری درباره طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم  که مدام مطرح می‌شود نیز افزود: این طرح توسعه حرم نیست بلکه اسم طرح بازآفرینی بافت‌های تاریخی و فرسوده اطراف حرم است.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه الان حرم فضای کافی دارد آنچه باید رخ دهد طرح بازآفرینی و احیا است، بیان کرد: تفسیر غلطی به معنای تخریب صورت می‌گیرد و من تقاضا دارم که آدرس این ۲۰۰ خانه را نشان دهند، سندی ارائه دهند که امضای مسئولان برای تخریب این ۲۰۰ خانه وجود داشته باشند.

طاهری با بیان اینکه این‌ها میراث و شناسنامه ما است چه کسی شناسنامه خود را خراب می‌کند، گفت: این اعتراض را ما هم داریم که در بین دو حرم پاساژ و مرکز خرید ایجاد و این تلقی شده که توسعه حرم همین‌ها است.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به بازدید وزیر میراث فرهنگی از این بافت در گذشته افزود: در آن دیدار اعلام شد آنچه تخریب شده بافت فرسوده است و طرح بین دو حرم نیست بلکه از مجموعه غدیر تا سید تاج‌الدین غریب را شامل می‌شود چراکه معتقدیم باید مجموعه بافت احیا شود.

طاهری با بیان اینکه شایعه درست کردن راحت است، افزود: حاضر هستیم همین منتقدان را دعوت و در پخش زنده صداوسیما بحث کنیم تا مشخص شود که کجا تخریب شده است.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه برخی از موضوعات حساسیت‌های بین‌المللی دارد مانند بافت تاریخی، تاکید کرد: باید شفاف بحث شود و به مردم شفاف اطلاع‌رسانی کرد هر چه صحن شورا بیشتر در دسترس و مورد نظر مردم باشد بهتر است.

طاهری در پاسخ به سوالی درباره انتصابات شهرداری و مناقشاتی که وجود دارد، افزود: با توجه به حساسیت‌ها تبصره یک بند ۳۰ ماده ۸۰ مورد توافق شهرداری و شورا قرار گرفته مبنی بر اینکه انتصاب جزء مسئولیت‌های شهرداری است و شورا در این زمینه به این معنا که اعمال نفوذ کند، ورود نمی‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.