رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ کارت بازرگانی مربوط به تجار اتاق بازرگانی و اتاق تعاون در این استان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - امیرعلی فخریان گفت: از تعداد ۲۳۰۰ کارت بازرگانی  ۲ هزار و ۲۰۰ کارت بازرگانی مربوط به اتاق بازرگانی و ۱۰۰ کارت مربوط به اتاق تعاون است، میزان تجارت مربوط به هر کارت بازرگانی کاملا قابل احصا بوده و حق عضویت پرداختی به اتاق بازرگانی یا اتاق تعاون کاملا مشخص است.

درآمد‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی شفاف بوده و براساس آمار تجارت، صادرات و واردات و حق عضویت اعضا قابل محاسبه و پیگیری است، از سوی دیگر دستگاه‌های نظارتی نیز کاملا بر این بخش نظارت دارند.

او گفت: بانک مرکزی در راستای مساعدت با فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و بر اساس مصوبات و پیگیری‌های کمیته اقدام ارزی ملی و دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، مصوبه‌ای حمایتی را در دی ماه امسال ابلاغ کرده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به استناد این مصوبه، صادرکنندگان ریالی سال ۹۷ به کشور‌های مختلف نظیر عراق و افغانستان و سایر صادرکنندگان سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ که تاکنون نتوانسته‌اند، رفع تعهد ارزی کنند تا پایان امسال می‌توانند با ارائه مستندات در سامانه جامع تجارت نسبت به ایفای تعهد ارزی خود اقدام کنند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.