علایم نشان دهنده بیماری‌ کلیه در مردان

یک متخصص ارولوژی و فوق تخصص جراحی پیوند کلیه گفت : علایم نشان دهنده بیماری‌های خطیر در مردان در حیطه کلیه و مجاری ادرار بسیار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حسین عبدی گفت : لمس توده در ناحیه تناسلی ، ورم عمومی و دست وپا و دور پلک، کم شدن حجم ادرار روزانه و درد پهلو‌ها و زیر شکم و تناسلی بصورت حاد یا مزمن از جمله علائم بیماری‌های خطیر در مردان در حیطه کلیه و مجاری ادراری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

به گفته متخصص ارولوژی و فوق تخصص جراحی پیوند کلیه مصرف نکردن تنباکو به هر فرمی مثل سیگار قلیان، ترک اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی، رعایت بهداشت باروری و پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی، کاهش مصرف نمک و چربی، کاهش وزن، کنترل فشار خون، ورزش، بیماریابی و تشخیص و درمان به موقع دیابت و کاهش رژیم‌های غذایی مثل فست فود و غذا‌های پر املاح از جمله راه‌های پیشگیری مردان از بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری است.

نوشیدن مایعات به میزان مناسب بویژه درمحیط‌های گرم، کاهش مصرف مواد قندی، بیمار یابی مناسب سرطان پروستات با مراجعه جهت معاینه و آزمایش PSA در حدود سن ۵۰ سالگی و مراجعه به پزشک ارولوژی به محض مشاهده علایم خطر فوق الذکر نیز در پیشگیری از بیماری‌های فوق بسیار حائز اهمیت است.

در واقع پروستات کاملا وابسته به سن هست و در افراد مسن رخ میدهد و گاهی علامت دار می‌گردد.

سوزش و تکرر ادرار روزانه و شبانه، ادرار قطره قطره، کاهش جریان ادرار، گاهاً بند آمدن ادرار و حتی فوریت در دفع از جمله علائم بزرگی پروستات است پروستات با توجه به وضعیت و شرایط بیمار درمان دارویی و جراحی دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.