تهیه ساز و کار تشکیل قرارگاه اجتماعی مشهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد از تهیه و بررسی ساز و کار اجرایی قرارگاه اجتماعی خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حجت‌الاسلام حسن منصوریان گفت: در پی مصوبه شورای اسلامی مشهد، سازوکار اجرایی قرارگاه اجتماعی تهیه شده و به بررسی آن خواهیم پرداخت.

او گفت: در جلسه علنی شورای شهر مطرح و سپس شهرداری مکلف شد تا ظرف مدت ۲ ماه، سازوکار اجرایی این قرارگاه را ارائه نماید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد گفت: رسالت‌هایی که در این قرارگاه برای مدیریت شهری، اعم از شورای شهر و شهرداری تعریف می‌شود، باید براساس وظایف، مسئولیت‌ها و در چارچوب اختیارات باشد و فراتر از آن گام برنداریم.

تشریح اهداف پیش‌بینی شده برای قرارگاه اجتماعی

مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: خروجی این جلسات، پیش‌نویسی است که تهیه شده و درحال حاضر نیازمند پایش و مشورت به منظور غنابخشی بیشتر است.

او گفت: قرارگاه اجتماعی شناسایی و توسعه ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی برای کاهش آسیب‌های این حوزه را در دستورکار خود قرار خواهد شد و به دنبال بسترسازی برای افزایش فعالیت‌های اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی هستیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: این قرارگاه به دنبال ساماندهی مساله‌محور حلقه‌های میانی و تعریف ماموریت آن در نقش‌های برنامه‌ریزی و هدایت عملیاتی است.

ابراهیمی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به منظور اجرای فراگیر طرح‌های مداخله‌ای در سطح جامعه و همچنین ایجاد تشکیلاتی منسجم و هدفمند تحت عنوان قرارگاه اجتماعی که بتواند در بستری مردمی و اجتماع محور، هماهنگی، هم‌افزایی و همکاری لازم تمامی ظرفیت‌های شهری درخصوص پیشگیری، درمان و صیانت از آسیب‌های اجتماعی بوجود آورد، از دیگر اهداف مدنظر ماست.

انتهای پیام//ت. ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار