دردی که دوایش نیازمند تخصیص اعتبار است/نبود اعتبار بهزیستی مددجویان را از حمایت بی بهره کرده است

چند روز قبل یکی از شهروندان کرمانشاهی گلایه هایی از بهزیستی داشت که حمایت های مالی را از آن ها به علت نقص عضو همسرش انجام نداده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- چند روز قبل یکی از شهروندان کرمانشاهی گلایه هایی از بهزیستی داشت که حمایت های مالی را از آن ها به علت نقص عضو همسرش انجام نداده اند و در طی دو سال رفت و آمد او را دست به سر می کنند.

این شهروند کرمانشاهی گفت : شوهر من مدت سه سال است که دچار حادثه شده در این مدت من هم به دادگاه و هم به بهزیستی مراجعه کرده‌ام، اما هیچکدام جوابگوی من نیستند، بهزیستی هر روز من را به روز دیگر موکول می کنند و هنوز هیچ گونه کمک و حقوقی از طرف بهزیستی به ما داده نشده است.

به گفته این شهروند اداره برق هم خودش را در این مورد تبرئه کرده است، الان بعد از دو سال پرونده از دادگاه به دادیاری فرستاده شده و هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است دادگاه اعلام کرده، چون جرثقیل بیش از حد بالا برده شده باعث ایجاد این حادثه شده است، بهزیستی هم یک بار اعلام می‌کند بودجه نداریم یک بار اعلام می‌کند سایت بسته است و یا دستوری از تهران به ما نرسیده است.

چون شوهر من مستمری بگیر نیست من دوسال است هر روز مراجعه می‌کنم، اما هیچ حقوقی برای ما در نظر نگرفته اند و به شدت دچار مضیقه اقتصادی هستیم، شوهر من دارای معلولیت شدید در دو پا و دو دستش است او را برای تشخیص به یکی از دکترهای بهزیستی معرفی شده اند، به خاطر همین معلولیت و حادثه نمی‌تواند کار کند و ما دچار مشکلات شدید مالی هستیم من هم، چون شوهرم دارای معلولیت شدید است نمی‌توانم او را در خانه تنها بگذارم و یا توان مالی برای گرفتن پرستار ندارم حتی برای ما یک بار هم بسته معیشتی در نظر گرفته نشده و هیچ حقوقی هم نداریم حتی از طرف بهزیستی عصا و یا واکر داده نشده است.

در پی صحبت های این شهروند جوابیه را از پرندین روابط عمومی بهزیستی کرمانشاه جویا شدیم.

پرندین گفت : ما مشکلی که در مورد مددجویان داریم این است که متاسفانه، چون هر سال به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود اعتباری که از بهزیستی کشور تخصیص داده می‌شود پاسخگویی نیاز مددجو‌های جدید نیست به عنوان مثال ما در امسال ۷۰۰۰ مددجو در نوبت برای دریافت حقوق و تسهیلات داریم، اما هنوز اعتباری برای آن‌ها از طرف دولت و مجلس تصویب نشده است که این اعتبار به استان‌ها داده شود تا بتوانیم به مددجو‌های در نوبت تسهیلات و حقوق اعطا کنیم.

به گفته مسول روابط عمومی بهزیستی کرمانشاه این قضیه فقط مختص کرمانشاه نیست و کشوری است، اما ما در کرمانشاه تا سال ۹۸ این مددجو‌های پشت نوبتی را صفر کرده ایم و متاسفانه از سال ۹۸ تا الان به مددجو‌ها اضافه شده و از آن سال تا به الان بودجه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است، طبق قانون ما باید مددجویی که مستقل شده و توان پرداخت هزینه‌های خود را دارد از چرخه خارج کنیم تا بتوانیم مددجوی جدید را اضافه کنیم و این کار بر اساس اولویت و نوبت بندی انجام می‌شود.

در مورد موضوع ذکر شده شما این‌ها می توانند از خدمات غیر مستمر بهزیستی استفاده کنند که از موارد کمک موردی یا وام‌های خود اشتغالی است و می‌توانند کمک هزینه ودیعه مسکن و یا درمان بگیرند و درخواست وسایل توانبخشی مثل عصا و واکر و ویلچر بر اساس نیازشان بدهند، اما برای برقراری مستمری و حقوق منوط بر دستور کشوری و طرح تخصیص بودجه به استان‌ها هستیم.

برای دریافت شرایط مستمری باید این افراد به مددجوی خود مراجعه کرده و از طریق او در سامانه ثبت نام کنند تا در نوبت مستمری بگیران قرار بگیرند و منتظر تامین اعتبار بشوند که شرایط پرداخت با آن‌ها به صورت نوبتی و اولویت خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار