فرمانده تیپ ۷۱پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب:

بیانیه گام دوم انقلاب عمیق و راهبردی سعی در تغییر مسیر تاریخ دارد

فرمانده تیپ ۷۱پادگان ابوذر در شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: روحیه تمدن‌سازی در نظام انقلابی در حال وقوع است و بیانیه گام دوم به صورت عمیق و راهبردی سعی در تغییر مسیر تاریخ دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی‌حسین شهلایی گفت: اقدام ارتش در به اشتراک گذاشتن مباحث مربوط به بیانیه گام دوم یک اقدام بسیار دقیق و درست است، زیرا این بیانیه باید مثل باران ملایم و حیات بخش دایم بر ذهنیت جامعه ما ببارد.

 صحبت از بیانیه گام دوم یک کار شکلی و مقطعی نیست بلکه عمیق و راهبردی بوده و نگاهی که بر فضای عمومی این بیانیه نورانی حاکم است سخن از تغییر مسیر تاریخ دارد و کاملا ما را در چنین محیطی قرار می‌دهد.

باید به این بیانیه در تراز خود نگاه کرد اگر چه به لحاظ ظاهری بسیار روان و راحتی ویژه خودش را دارد، اما لایه‌های تو درتو و نقطه‌های عمیق فراوانی دارد که نیازمند نگاهی عالمانه و اجتهادی است.

باید این سند فقه سیاسی را که منشور سیاسی فقهی عصر ما است را قدر بدانیم و فرهیختگان و اهل نظر به وظیفه تاریخی خود به شایستگی عمل کنند و زمینه را به گونه‌ای فراهم کنند که مخاطبان اصلی یعنی جوانان کاملاً به آن مرتبط شوند.

کلمه نظام انقلابی یک کلمه ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب است، زیرا در ادبیات رایج بین نظام و انقلاب ترکیب قایل نیستند، اما اینجا به خاطر آرمان‌های بسیار بزرگی که ما و نهضت اسلامی پیش رو داریم و در نهایت متصل به طلوع خورشید ولایت می‌شوند بر آن تاکید شده است.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.