شهردار داراب:

مشکلات این شهر با همکاری مردم رفع می‌شود

شهردار داراب گفت: گلایه‌هایی در مورد وضعیت نابسامان شهری و مشکلات مالی وجود دارد که انتظار می رود این اوضاع با همکاری مردم این شهر تغییر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - ابوالحسن جاویدی گفت:‌ با تشکر از شهردارهای سابق و شوراهای فعلی و سابق امروز مهمترین خواسته  مردم دارابی تغییر وضع موجود است.

او گفت: مجموع بدهی های شهرداری در حوزه مطالبه کسبه و بازار، پیمانکاران عمرانی، بیمه تامین اجتماعی، پرونده های قضایی و مطالبات گذشته تا پایان آذر ماه ۱۴٠٠ مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۵٠ میلیون تومان بود که از این مبلغ، ۹ میلیارد تومان مربوط به پرونده های قضایی شکایات علیه شهرداری است و اجراییه صادر شده است.

 جاویدی گفت: در شرایطی شهرداری را تحویل گرفتم که حقوق نیروهای خدوم فضای سبز، خدمات شهری و آرامستان با دو ماه تاخیر پرداخت می شد که در حال حاضر بروز شده است.  

شهردار شهرستان داراب گفت: کل بودجه سال ۱۴٠٠ شهرداری ۳۵ میلیارد بوده است و در حوزه عمران ۱۳ پروژه نیمه تمام داریم که برای تکمیلشان نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: روزانه حدود ۳۵ تن زباله تولید می شود که با توجه به فعالیت ۷٠ نفر در خدمات شهری هر کدام از این پرسنل زحمت کش باید روزانه چند صد کیلو زباله جمع آوری کنند.

 جاویدی گفت: تعداد ۵ هزار درخت مثمر و ۲٠ هزار غیر مثمر تولید شده که با سیاست های ما متفاوت است و باید درختان مثمر را در تولیدات جایگزین کنیم.

شهردار شهرستان داراب گفت: ارتباط با مردم و رسانه ها در دستور کار است در ابتدای کار ارتباط مستقیم با مردم و بازدید از محلات مختلف را در دستور کار قرار دادیم و از نزدیک مشکلات را خیابان به خیابان و محله به محله احصا کردیم.

او گفت: باید در یک افق ۱٠ ساله تلاش کنیم میزان برخورداری محلات را نزدیک به هم کنیم در محلات جنوب شهر اگر بخواهیم یک زمین ورزشی یا فضای سبز یک هزار متر مربع  را ایجاد  کنیم باید با چند ملک ریزدانه تملک شود.

جاویدی گفت: در سال های اخیر از لحاظ آسفالت معابر در جنوب شهر کارهای زیادی شده اما نگهداری و تعمیر به موقع انجام نشده است که بخشی به مدیریت شهری و بخشی به شهروندان باز می گردد.

شهردار شهرستان داراب گفت: حداقل ۶۵ درصد معابر شهری نیاز به ترمیم دارد و برخی کوچه ها از سال ۹۴ خودیاری پرداخت کرده اند اما هنوز تعهدات انجام نشده است.

او گفت: کارخانه آسفالت تعطیل است و تولیدی ندارد و اکثر ماشین آلات از جمله گریدر، غلتک و تانکر آبرسانی معیوب و قابل استفاده نیستند و کارخانه آسفالت برای تعمیرات و تولید آسفالت مطلوب به ۲ میلیارد و احداث سنگ شکن به ۴ و نیم  میلیارد اعتبار نیاز دارد.

جاویدی گفت: بودجه سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۵ میلیارد و سال ۱۴٠٠ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان بوده که  در سال ۹۹ مبلغ ۲۲ میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت شده است.

شهردار شهرستان داراب گفت:  با برنامه ریزی های انجام شده و اهداف مشخص پیش بینی می شود بتوانیم بودجه شهر داراب را به ۲ برابر افزایش دهیم تا هم خدمات بهتری ارائه شود تا فعالیت های عمرانی را افزایش دهیم.

او گفت:  از ۴  هزار و ۵٠٠ کسب و کار فعال اصناف در سطح شهر داراب کمتر از ۱٠٠ پرونده در شهرداری تشکیل شده است که عوارض کسب و پیشه پرداخت نمی شود.

جاویدی گفت: امروز اگر پرونده ای را لازم داشته باشیم باید بایگانی به صورت فیزیکی بیاورند، آرشیو الکترونیک را به هر قیمتی انجام خواهیم داد و باید نقشه پایه برای این شهر تهیه شود.

شهردار داراب گفت: بی نظمی ها در ترافیک و جداره های خیابان ها و  نابسامانی های بصری مشاهده می شود و برای ساماندهی تابلوها،  مسیر نماها،  تابلوهای راهنمایی رانندگی،  خط کشی ها،  اصلاح نقاط حادثه خیز، اصلاح نقاط آبگیر به صورت موقت و دائم و  ساخت کمربند سبز در دستور کار است.

او گفت:  تکمیل طرح های ناقص،  ساماندهی پارک ها و فضاهای سبز و سرویس های بهداشتی،  مبلمان،  ست های ورزشی و بازی،  تعمیرات و راه اندازی کارخانه آسفالت، ساخت سنگ شکن، ایجاد طرح جامع پسماند،  ساماندهی آرامستان، تعمیر تک لبه های سطح شهر،  تکمیل سالن ورزشی پردیس، ساماندهی پرتابل های تبلیغاتی،  المان های شهری، نورپردازی و دیوارنگاره ها، ساخت جایگاه های تک پمپ و دو پمپ و خرید تجهیزات آتش نشانی از دیگر برنامه های شهرداری است.

 شهرداری داراب در سال ۱۳۰۵ تاسیس شده است.

شهر داراب بر اساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان و در شرق استان فارس واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار