شمارش معکوس بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در زادگاهش تفرش

چهارمین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در تفرش برگزار شد.

چهارمین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان تفرش با حضور مسئولان شهرستانی  برگزار و در این جلسه پیرامون مراسم نظامی گنجوی تبادل نظر شد.

در این جلسه پیگیری مصوبات جلسات قبل پیگیری شد و همچنین کمیته‌های مختلف از وظایف محوله به فرماندار تفرش گزارش دادند.

عبدالرضا حاج علی بیگی فرماندار شهرستان تفرش هم ضمن تشکر از عملکرد مسئولین ابراز امیدواری کرد کلیه امور زودتر از روز برگزاری بیست و یکم اسفند انجام شود تا مراسم ثبت تاریخی حکیم نظامی گنجوی به نحو احسن در شهرستان تفرش اجرا شود.

سومین جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی هم دوم اسفند با حضور مسئولان و حضور تصویری نمانیده یونسکو و معاونین استاندار مرکزی در فرمانداری شهرستان تفرش برگزار شد.

علاوه بر چهار جلسه هماهگی اخیرا هم هیاتی از کمیسیون ملی یونسکو در سفر به تفرش از منزل حکیم نظامی در تفرش دیدن کردند و برگزاری مراسم بزرگداشت حکیم نظامی در این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

حکیم نظامی که از بزرگان شعر فارسی به شمار می‌رود، در سده ششم هجری در روستای طاد تفرش چشم به جهان گشود و مثنوی‌های عاشقانه‌ای، چون خسرو و شیرین، لیلی و مجنون و هفت‌پیکر، آثارِ این حکیم بزرگ است که سبک و زبانش الگو و نمونه سرایش داستان‌های منظوم عاشقانه است.

با اینکه این حکیم بزرگ در روستای طاد تفرش چشم به جهان گشوده است، اما بسیاری از مردم استان مرکزی از موقعیت و مقام حکیم نظامی در شعر فارسی درک چندانی ندارند. ‏

علاوه بر این فخرالدین عراقی شاعر بزرگ قرن هفتم هم اهل خطه کمیجان استان مرکزی است.

طبق آمار ۲۵ درصد مشاهیر علمی، فرهنگی و هنری تاریخ ایران زمین متعلق به استان مرکزی هستند و این وظیفه مسئولان استان را در زمینه ثبت معنوی و مادی آثار این مفاخر سنگین‌تر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.