جریمه واحد‌های صنفی در صورت درخواست کارت به کارت

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: آن دسته از واحد‌هایی صنفی که اظهارنامه مالیاتی را به طور شفاف ارائه نمی‌کنند و در ازای خدمات و فروش از مشتریان درخواست انجام کارت به کارت می‌کنند، به پرداخت جریمه ۳۰ درصدی بدون بخشش ملزم می‌شوند.

احمدرضا مدبرنیا گفت: این دیدگاه که سازمان مالیاتی بدون رسیدگی و فقط براساس تعداد و مبلغ تراکنش مالیات دریافت می‌کند و افراد می‌توانند از طریق غیرفعال کردن دستگاه‌های کارت‌خوان یا متصل نکردن آن به پرونده‌های مالیاتی و یا کاهش تعداد تراکنش‌ها از طریق درخواست پول نقد و کارت به کارت قانون را دور بزنند، صحیح نیست.

به گفته او همین موضوع موجب بروز شائبه‌هایی می‌شود که پرداخت‌ها در محل دیگری انجام می‌شود. به همین دلیل سازمان جریمه‌های سختی برای این عده از افراد در نظر می‌گیرد.

او گفت: در حقیقت سازمان امور مالیاتی امکان دسترسی به اطلاعات تمام حساب‌های بانکی اشخاص را دارد و بر اساس اولویت مبالغ بالا و نوع فعالیت این حساب‌ها را در دستور بررسی قرار خواهد داد.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: همچنین کسانی که حساب‌های خود را در دسترس دیگران قرار می‌دهند، باید بدانند در صورتی که میزان تراکنش‌های حساب‌شان نسبت به قبل افزایش داشته باشد، حتما حساب آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. این افراد در صورتی که نتوانند ثابت کنند که این مبالغ مربوط به درآمد آن‌ها نبوده است، باید مالیات آن مبالغ را بپردازند.

منبع؛ ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار