آمریکا: وضعیت هسته‌ای خود را در برابر روسیه تغییر نداده‌ایم

کاخ سفید اعلام کرد آمریکا در حال ارزیابی روسیه برای قرار دادن نیروی بازدارنده هسته‌ای در حالت آماده‌باش است اما وضعیت هسته‌ای خود را تغییر نداده است.

جین ساکی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن در حال ارزیابی تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای قرار دادن نیروی بازدارنده هسته‌ای در حالت آماده‌باش است و افزود: «ما هیچ دلیلی برای تغییر سطح آمادگی نیرو‌های آمریکایی نمی‌بینیم.»

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «ما منتظر ناتوی متحد و کشور‌های غربی متحد در مقابله با پوتین هستیم. با هماهنگی نزدیک با اتحادیه اروپا شدت تحریم‌های خود علیه روسیه را افزایش می‌دهیم.»

جین ساکی مدعی شد: «ما بیش از ۱۰۶ میلیون دلار کمک بشردوستانه و بیش از ۴۴ میلیون دلار به بخش آب در اوکراین ارائه کرده ایم. ما در حال تلاش برای تشدید تحریم‌ها علیه نخبگان روسیه و محدود کردن آن‌ها به عموم مردم هستیم.»

تحریم‌های روسیه دردناک است و عواقب جدی دارد

سخنگوی کاخ سفید با بیان این‌که «ما گام‌های بیشتری در زمینه تحریم‌ها علیه روسیه داریم، اما عوامل زیادی را در نظر می‌گیریم»، افزود: «ممنوعیت پرواز مستلزم حضور نیرو‌ها برای اجرای آن است و این منجر به جنگی با روسیه می‌شود که ما آن را نمی‌خواهیم.»

جین ساکی اعلام کرد: «سناتور‌ها یک جلسه توجیهی محرمانه و پشت در‌های بسته با حضور مقامات ارشد دولت بایدن درمورد تحولات جنگ در اوکراین برگزار می‌کنند.»


بیشتر بخوانید:


وضعیت هسته‌ای خود را تغییر نداده‌ایم

او با بیان این‌که «درگیری‌های لفظی با روسیه را تشدید و آنچه رئیس‌جمهور پوتین می‌گوید را ارزیابی نمی‌کنیم»، گفت: «ما وضعیت هسته‌ای خود را تغییر نداده‌ایم و به دنبال کاهش تنش هستیم.»

جین ساکی تأکید کرد: «لفاظی‌های تشدید کننده درمورد تسلیحات هسته‌ای خطرناک است و باید از آن پرهیز کرد، که ما نمی‌خواهیم در آن افراط کنیم.»

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌جمهور روسیه شنبه‌شب به ستاد مشترک نیرو‌های مسلح روسیه دستور داد نیرو‌های بازدارنده هسته‌ای این کشور را در حالت آماده باش قرار دهد.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید تأکید کرد: «هیچ تأییدی مبنی بر جنایات جنگی در اوکراین نداریم. همه گزینه‌ها برای ممنوعیت استفاده هواپیما‌های روسیه از حریم هوایی آمریکا روی میز است.»

سخنگوی کاخ سفید با بیان این‌که «چندین ماه است که روی تصمیم برای اخراج ۱۲ دیپلمات روسی از نمایندگی روسیه در سازمان ملل کار کرده‌ایم»، مدعی شد: «ما به ارزیابی راهنمایی‌های پوتین ادامه می‌دهیم و دلیلی برای تغییر سطح هشدار خود نمی‌بینیم. تصمیم برای اخراج ۱۲ دیپلمات از نمایندگی روسیه در سازمان ملل به دلیل مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های جاسوسی بود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
فعلأ که اکراین رو گوشت دم توپ خودتون دادید وبا ارسال َسلاح به جنگ میدمید. این وسط امریکاهیچ آسیبی نمیبینه بلکه این غربیهای بدبخت هستن که مجبورند گاز رو گرانتراز غیر روسیه بخرندوتورم کشورشان به دوستی امریکا ترجیح بدهند. هزینه جنگ رو مردم اروپا بایدبه جان بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
این مثل اینکه سیستان و بلوچستان با موافقت مرکز استقلال پیدا کند بعد با امریکا علیه ایران هم پیمان بشه ایران حق داره استقلالش را باطل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
چرا آماده باش نمیده
یعنی اینقدر خیالش بابت موشکای اتمی روسیه راحته
نکنه با بی2 داره بالا سرشون میچرخه
آخرین اخبار