کرونا بیش از ۲۱ هزار زنجانی را بیکار کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت:با شیوع ویروس کرونا ۲۱ هزار و ۲۵۰ نفر در استان زنجان بیکار شده اند.

قاسملو با بیان اینکه نرخ بیکاری استان زنجان در پاییز امسال ۵/۸ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۳/۱ درصد اعلام شده است، گفت: نرخ بیکاری با شاخصی که بیانگر وضعیت بازار کار و اقتصاد باشد، نمی‌تواند ملاک قرار گیرد مگر آنکه نرخ مشارکت اقتصادی را همراه با آن در نظر بگیریم.

او گفت: هر چند زنجان در پایین بودن نرخ بیکاری، رتبه دوم را در بین استان‌ها دارد و با وجود کاهش ۲/۷ درصدی نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان در مقایسه با سال گذشته، این استان همچنان در این شاخص بالاتر از نرخ مشارکت اقتصادی کشور (۴۰/۹ درصد) است.

قاسملو با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۲۵۰ نفر در استان زنجان طی سال گذشته در اثر شیوع کرونا و تحریم‌ها بیکار شده اند، گفت: در واقع این تعداد افراد به تعداد جمعیت غیر فعال استان اضافه شدند و اگر ما بر مبنای نرخ مشارکت اقتصادی ۴۵/۸ درصدی سال گذشته محاسبه کنیم این تعداد افراد را باید به جمعیت ۲۰ هزار نفری بیکاران کنونی استان اضافه کنیم که در اینصورت شمار بیکاران استان در واقع به بالای ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

او با بیان اینکه این استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۲۰ تا ۸۲۵ هزار نفر آن نیروی در سن کار محسوب می‌شوند، گفت: در صورت محاسبه نرخ مشارکت ۴۳/۱ درصد حدود ۳۵۵ هزار نفر نیروی فعال استان را شامل می‌شود.

قاسملو می گوید: تعداد شاغلان این استان حدود ۸۵ هزار نفر است که امسال بر مبنای وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی کشور پنج هزار و ۸۰۰ نفر شاغل در نظر گرفته شده که این رقم طی سال آینده در قالب رشد اقتصادی ۸ درصدی کشور و ۸/۷ درصدی استان به۱۴ هزار و ۱۷۰ نفر خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۰:۵۱ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
ریشه کن شه ایشالا همه رو بیچاره کرده این ویروس