مراحلی که باید بعد از کلیک بر روی لینک مشکوک انجام دهیم

رییس پلیس فتای تهران بزرگ درباره اینکه اگر فردی بر روی لینک ناشناس کلیک کرده و وارد آن شد، چه کاری باید انجام دهد توضیحاتی ارائه داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: اولا که به هیچ وجه نباید وارد لینک مذکور شد و بهتر است به سرعت پیامک پاک شود؛ اما اگر پیامک برای فردی ارسال شد و این فرد وارد لینک شد، لازم است بلافاصله اینترنت گوشی خود را قطع کرده و به پلیس فتا یا کارشناسان متخصص و مورد تایید امنیت سایبری مراجعه کند.

وی با بیان اینکه مجرمین سایبری نیز با طراحی برنامه‌های مخرب و بدافزار به دنبال نفوذ به گوشی‌های تلفن همراه و سرقت اطلاعات کاربران هستند، گفت: از این رو توصیه می‌شود که کاربران اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مورد نیاز خود را از اپ استور‌ها و مراکز معتبر دانلود کرده و حتماً به مجوز‌های درخواستی هنگام نصب یک اپلیکیشن دقت و از یک آنتی ویـروس و برنامه امـنیتی بر روی تلفن همراه خود استفاده کنند.

او با بیان اینکه پلیس فتا به طور مستمر بر فضای مجازی نظارت دارد، گفت: پلیس فتا در کنار دیگر پلیس‌های تخصصی و در اجرای طرح هایی، چون رعد، کاشف، ظفر، اقتدار و ... حضور دارد. ما با رصد جرائم و مجرمان در فضای مجازی اجازه نخواهیم داد تا افراد سودجو بخواهند از مردم کلاهبرداری یا اخاذی کنند، اما لازم است خود کاربران نیز دانش و آگاهی خود در مورد حضور در این فضا را ارتقاء دهند.

 

منبع: خبر آنلاین

برچسب ها: فیشینگ ، لینک مشکوک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
چگونه با پلیس فتا تماس بگیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۲۵ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام باید اول اینترنت را خاموش کنید. بعد تشریف ببرید به نزدیکترین اداره آگاهی محل یا منطقه ای که زندگی میکنید و در آگاهی قسمتی هست بنام پلیس فتا که محبت میکنند اول برسی و بعد گوشی از خطرها پاک میکنند