سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا به معنای پایان این بیماری نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا به معنای پایان این بیماری نیست و با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خطر شیوع موج‌های بعدی کرونا افزایش می‌یابد.

 محمد علی کیانی گفت: برنامه ریزی‌های لازم در راستای ارائه خدمات مناسب در حوزه‌های بهداشت و درمان، به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز در این دانشگاه صورت گرفته است.

او گفت: پیش بینی می‌شود که در ایام نوروز زائران زیادی برای زیارت بارگاه منور رضوی وارد مشهد شوند . در این راستا برنامه‌های مختلفی در کمیته‌های بهداشت و درمان تدوین شده است تا با استفاده از تمام ظرفیت استان، مدیریت مناسبی را در کنترل و پیشگیری از کرونا صورت گیرد.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و واکسیناسیون از مهمترین راهکار‌های پیشگیری از کرونا  یا مواجهه با موجهای بعدی محسوب می‌شود. از تمامی افرادی که تاکنون نسبت به دریافت واکسن و یا تکمیل واکسیناسیون اقدام نکرده اند، درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه نسبت به مراجعه به مراکز واکسیناسیون و دریافت دز واکسن در اسرع وقت اقدام نمایند.

کیانی گفت: در حال حاضر روند ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در حال کاهش است. ۸۴۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۱۱ نفر از این تعداد در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.


بیشتر بخوانید


به گفته او روند کاهشی تعداد بیماران مبتلا به کرونا به معنای پایان کرونا نیست. با توجه به در پیش بودن روز‌های پایانی سال و ایام نوروز، حضور در دورهمی‌ها و اماکن پرازدحام از مهمترین نگرانی‌های سیستم بهداشت و درمان است که با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، با خطر پیک‌های بعدی کرونا به طور مجدد مواجه شویم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پوشش واکسیناسیون دز اول و دوم در افراد بالای ۱۲ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مناسب است، اما پوشش دز سوم واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال تنها ۳۲ درصد است.

کیانی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در پیک ششم کرونا، تعداد افراد مبتلا به نوع شدید کرونا در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند بیشتر است و این امر نشان دهنده نقش موثر واکسن در افزایش ایمنی افراد است.

به گفته او مردم باید در صورت حضور در اماکن شلوغ از دو ماسک باید استفاده کنند. همچنین در راستای حفظ سلامت زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، برنامه‌های نظارتی و بازدید‌های بهداشتی به طور مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اصناف و اماکن عمومی انجام می‌شود و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف آسیب زننده به سلامت جامعه، بر اساس قوانین برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.