وزیر علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فردا برای حضوری شدن آموزش‌های سال جدید تصمیم‌گیری می‌شود

محمدعلی زلفی‌گل گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم برای حضوری شدن آموزش‌ها را بنا به شرایط هر استان، به مسئولان استانی واگذار کرده بود.

وزیر علوم گفت: قرار بود کلاس های ترم بهمن ۱۴۰۰ با تصمیمات مسئولان کشور، به صورت حضوری برای دانشجویان ارشد و دکتری و برخی دانشجویان کارشناسی برگزار شود؛ اما شیوع موج جدید امیکرون این تصمیم را به تعویق انداخت.

وزیر علوم افزود: با خفیف شدن موج جدید شیوع امیکرون، شرایط رو به بهبودی است. بنابراین در کنار دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهر ۱۴۰۱ پذیرای دانشجویان دیگر هم به صورت حضوری خواهیم بود.

به گفته زلفی‌گل، فردا (چهارشنبه) ۱۸ اسفند جلسه‌ای با روسای دانشگاه‌های سراسر کشور وابسته به وزارت علوم برگزار می‌شود تا در اولین فرصت شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

برای حضوری شدن هر ۳ مقطع کلاس‌های دانشجویان کارشناسی، ارشد و دکتری در ترم بهمن برنامه ریزی شده بود که همه گیری ویروس امیکرون شرایط را تغییر داد.

زلفی گل بیان کرد: برای این که تمام دانشجویان سراسر کشور به صورت حضوری آموزش ببینند، نیازمند برنامه منسجم هستیم. بنابراین سعی می کنیم تدریجی بازگشایی دانشگاه‌ها را جهت آمادگی آن‌ها پیگیری کنیم.

هدف وزارت علوم این است که در سال جدید تمام دانشجویان به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
#مجازی_شدن_دانشگاه_تا_خرداد_1401
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
لطفا قیافه آدم های فهمیده به خودتون نگیرید
وضعیت دوگانه تو یک شهر یعنی چی؟ یک مدرسه تعطیل یک مدرسه باز! هر کسی ساز خودشرو میزنه! چرا؟ چون شما واسه قانون، راه فرار گذاشتید! هر کسی یه تحلیای داره! به بچه های مدرسه گفتن: شما با خانواده تون بیرون میرید کرونا نیست مدرسه کرونا داره!
این چه استدلالیه، من نوعی هیچ وقت جای شلوغ نمیریم اگه گذرمون بیفته، سریع خارج میشیم
نه اینکه توی مدرسه زمان طولانی، در و پنجره کلاس بسته ست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
در عیدنوروز هم مسافرت ها و عروسی ها و دیدبازدیدها شروع خواهد شد و کرونا هم وخیم تر خواهد شد
از طرفی دیگه برای 2 هفته امتحان برای بسیاری از دانشجویان خیلی سخته که از لحاظ اسکان و تردد و خطرات کرونا و ... دچار مشکل بشن مخصوصا دوره کارشناسی.
پس تا امتحانات خرداد مجازی کنید و قال قضیه رو بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی کارشناسی
۱۷:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
لطفا به دانشگاه ها بگید اگه قراره کلاس ها تا آخر ترم آنلاین باشن و امکان حضوری شدن کلاس ها نیست حتما و حتما امتحانات پایان ترم هم آنلاین و غیرحضوری باشه چون واقعا برای 2 هفته امتحان برای بسیاری از دانشجویان خیلی سخته که از لحاظ اسکان و تردد و خطرات کرونا و ... دچار مشکل بشن مخصوصا دوره کارشناسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
ما یه واحدم آزمایشگاه یا کار عملی نداریم چه لزومی داره بریم دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
بعد از عید نوروز موج جدید کرونا شروع خواهد شد و دانشگاه ها باید مجازی بشن. در این دولت به سلامت دانشجویان اهمیتی داده نمیشه و فقط به فکر حضوری کردن دانشگاه ها هستند.
با این وضعیت باید تا تابستان1401 مجازی بشه.