اضافه شدن ۶۲ هکتار به ذخیره گاه های جنگلی استان همدان

مدیر کل منابع طبیعی استان همدان گفت: امسال ۶۲ هکتار به ذخایر جنگلی استان اضافه شد.

اسفندیار خزایی گفت: در استان دو هزار و  ۷۵۰ هکتار ذخیره گاه جنگلی داریم که از ۵۱۸ هکتار در سال ۹۶  به مرور زمان به دو هزار و ۷۵۰ هکتار رسیده است.

او افزود: ۲۸۳ هکتار از ذخیره گاه‌های جنگلی در استان همدان، شامل گونه مرتعی گون بوده و در سال جاری ۶۲ هکتار به ذخایر جنگل‌های استان اضافه شد.

نزدیک به نیمی از مجموع مساحت استان همدان را عرصه‌های منابع ملی شامل جنگل‌ها، مراتع، اراضی جنگلی و ذخیره گاه جنگلی تشکیل می‌دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گونه‌های گیاهی استان همدان در مراتع و جنگل‌ها را هزار و ۶۵۸ مورد برشمرد، گفت:در این زمینه گونه‌های گیاهی که ارزش ژنتیکی دارند یا در حال انقراض هستند باید در ذخیره گاه‌ها تحت حفاظت قرار گیرند.

اسفندیار خزائی گفت: طی سال های اخیر، هر ساله یک هزار هکتار جنگل‌کاری به صورت زراعت چوب، گونه‌های فضای سبز و گونه‌های جنگلی به استان همدان اضافه شد و تلاش کردیم تا مدیریت کوچ را نیز بر اساس سیاست‌گذاری‌های در پیش گیریم.

او می گوید: در حوزه آبخیز با وجود صندوق توسعه ملی از ۹۷ تا ۹۹ حدود ۸۵ میلیارد تومان به صورت نقدی به طور ۱۰۰ درصدی تخصیص و در عرصه‌های منابع طبیعی و محیط زیست هزینه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سالانه حدود ۳۰ هزار هکتار و امسال ۳۵ هزار هکتار عملیات آبخیز داری در استان همدان انجام شده است.

استان همدان با مساحت ۱۹ هزار و ۴۹۳ کیلومتر مربع، ۱/۲ درصد از مساحت کل کشور را در بر می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.