قالیباف: اعدام دسته جمعی در عربستان مغایر ابتدایی ترین حقوق انسانی است

رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام عربستان سعودی در اعدام دسته جمعی افراد بیگناه را مغایر با ابتدایی ترین حقوق انسانی اعلام کرد.

آقای محمد باقر رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مجلس گفت: اعدام دسته جمعی افراد بی گناه و مظلوم در عربستان سعودی مغایر با ابتدایی ترین حقوق انسانی است. دولت‌های جهان دورویی در بحث حقوق بشر را کنار بگذارند.

«وزارت کشور عربستان سعودی ۲۱ اسفند اعلام کرد که ۸۱ نفر را طی یک روز به‌اتهام «تروریسم و ارتکاب جنایت‌های متعدد» اعدام کرده است. همه این هشتاد و یک نفر طی یک روز اعدام شده‌اند.»

رئیس مجلس اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران این اقدام دردناک و ناگوار را به شدت محکوم می‌کند، ضروری است دولت‌های جهان دورویی و بی عملی را کنار بگذارند و این چنین اقدامات غیر انسانی را محکوم کنند و مانع از تکرار چنین حوادث ناگواری شوند.

رئیس‌جمهور هم درباره اعدام ۸۱ نفر در عربستان گفت: «اعمال استاندارد‌های دوگانه کشورهای غربی و استفاده ابزاری از مفهوم حقوق انسان، و همچنین سکوت و بی‌عملی کشورهای مدعی حقوق بشر به این‌گونه اقدامات محکوم است.»

رئیس مجلس گفت: واضح است ایران بر خلاف دولت های غربی با دورویی در بحث حقوق بشر مخالف است و در برخورد با مسائل انسانی معتقد به حفظ حقوق انسان ها در تمام کشورها و در هر سطحی است و برخوردهای تناقض آمیز و استفاده ابزاری از حقوق بشر را غلط و غیر انسانی می‌داند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
زن وبچه ی اوکراینی هاهم انسانند
آخرین اخبار