قیمت میوه شب عید در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت به دنبال کسب درآمد از طریق تامین و عرضه میوه شب عید نیست، گفت: قیمت نهایی برای پرتقال ۹ تا ۱۰، سیب زرد ۱۰ تا ۱۱ و سیب قرمز ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

آقای محمد کلامی  گفت : آقای استاندار پیگیر این موضوع هستند و حین عرضه میوه‌ها نیز نهاد‌های مرتبط بر امر توزیع و عرضه نظارت خواهند داشت.

قیمتی که سازمان صمت استان پیشنهاد داده بود، براساس کیفیت بالای میوه‌ها بود، اما با توجه به اینکه هدف دولت از تامین و توزیع میوه شب عید کسب درآمد نیست و دولت به‌دنبال حمایت از طبقات محروم جامعه است از این رو قیمت‌های اعلام شده اعمال خواهد شد و در صورت وجود اختلاف قیمت، مابه التفاوت قیمت به صورت یارانه از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

آقای علی اکبر نژادرضا مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی نیز چند روز پیش در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: ۱۳۵ غرفه عرضه میوه شب عید از اول هفته آینده به تدریج در استان برپا می‌شود که از این تعداد ۳۰ غرفه برای تبریز پیش بینی شده است.

 ۲هزار و ۱۵۰ تن میوه شب عید با قیمت مصوب در آذربایجان شرقی عرضه می‌شود.

یک هزار و ۳۵۰ تن پرتقال تامسون نایلون پیچ و ۸۰۰ تن سیب قرمز و سفید در سردخانه‌های استان ذخیره شده که حدود نصف آن‌ها در سطح کلانشهر تبریز توزیع می‌شود.

توزیع پرتقال و سیب در استان تا ۱۳ فروردین از ساعت ۹ تا ۲۲ ادامه خواهد داشت؛ البته این توزیع به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه بازرگام و به صورت هوشمند نیز همزمان آغاز می‌شود.

اختصاص مکان و برپایی غرفه بر عهده سازمان میادین شهرداری تبریز بوده و بنا به تاکید استاندار آذربایجان شرقی بیشتر غرفه‌های توزیع میوه شب عید در مناطق محروم و کمتر برخوردار خواهد بود.

سهمیه آذربایجان شرقی بر اساس مصوبه کارگروه استانی توزیع میوه شب عید تعیین شده که در تمام شهرستان‌های استان غرفه‌های توزیع میوه شب عید برپا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار