در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

نظارت بعد از خصوصی سازی‌ها تاکنون مطلوب نبوده است

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: نظارت و رصد بهره وری بنگاه‌ها بعد از واگذاری آن‌ها تاکنون به صورت شایسته انجام نشده است.

حسین قربانزاده گفت: وظیفه سازمان خصوصی سازی این است که بعد از واگذاری، بهره وری و کارایی بنگاه را رصد کند. تاکنون نیز تلاش شده که این کارایی و بهره وری به نحو شایسته‌ای رصد شود، اما به نقطه مطلوب نرسیده است.

به گفته او، باید به یک نظارت پویا برسیم تا آن هدف اصلی که در صدر سیاست‌های کلی اصل ۴۴ است؛ ارتقای کارایی و بهره وری بنگاه‌های دولتی با واگذاری توسط سازمان خصوصی سازی، به درستی محقق شود. لازم است که کمک کنیم با شروط قراردادی و نظارت پس از واگذاری سودآوری بنگاه‌ها را افزایش دهیم.

۱۱ اسفند سال ۱۴۰۰، وزیر اقتصاد گفته بود: بعد از دستور رئیس جمهور مبنی بر اینکه تدارک و آماده سازی بنگاه‌های در شرف واگذاری باید پیش از خصوصی سازی دنبال شود، لازم است تا پس از واگذاری نیز، مسئولیت دستگاه‌های تخصصی و مادر تخصصی ادامه پیدا کند. بنابراین، در برنامه پیشنهادی خصوصی سازی دولت، حتما شروطی را در خصوص دوران پس از واگذاری بنگاه‌ها در قرارداد واگذاری‌ها لحاظ خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۱
کلمه شایسته در نظارت واقعیت را نمی رساند .
بهتره از کلمه کم ،غیر قابل قبول ضعیف استفاده می کردند
همه میدانند واگذاری های صورت گرفته به دلیل عدم رعایت اهلیت متقاضیان در واگذاری چه بلایی سر آنها آمده از نیروی انسانی گرفته تجهیزات و تولید .
خیلی متاسفم تا کی با این روش به ثروت این مملکت ضربه می‌خورد و تاراج می رود .
از دستگاههای مسئول و ناظر تقاضا دارم بیشتر پیگیر ی بفرمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
مطلوب نبوده یا فاجعه بوده ؟ چه کسی الان پاسخگوی زیان هایی هست که به این شرکت ها وارد شده ؟ حااقل یه کار گروه تشکیل دادین واسه بررسی مشکلات و صدماتی که به این شرکت ها وارد شده؟!
آخرین اخبار