ذبیح‌الله مجاهد تغییرات جدید در کابینه طالبان را تکذیب کرد

منابع خبری گزارش داده بودند ملاعبدالغنی برادر نخست وزیر طالبان و سراج‌الدین حقانی معاون ملابرادر تعیین شده اند.

ذبیح‌الله مجاهد امروز پنج شنبه(4 حمل) در توییتی نوشته است: «شایعات بعضی رسانه ها در مورد تغییر و تبدیل در مقام ریاست الوزراء حقیقت ندارد. در کابینه و بخش های دیگر حکومت  تغییری نیامده است».

این در حالی است که اسکای نیوز عربی، امروز پنج‌شنبه(4 حمل) ادعا کرده که نشست قندهار منجر به تغییرات کلیدی در دولت موقت طالبان شده است.

در گزارش اسکای نیوز عربی آمده است که این تغییرات شامل انتصاب ملا عبدالغنی برادر به‌ عنوان نخست وزیر دولت موقت طالبان به‌ جای ملا حسن آخوند و تعیین سراج‌الدین حقانی به‌ عنوان معاون ملا برادر است.

در ادامه این گزارش آمده است که سراج‌الدین حقانی ضمن حضور در پست جدید، سرپرستی وزارت امور داخله را نیز بر عهده دارد.

پیش از این، به دنبال برخی گزارش‌ها در مورد سفر چهره‌های کلیدی دولت  طالبان به قندهار و برگزاری یک نشست مهم با حضور رئیس طالبان سخنگوی دولت  طالبان از برگزاری جلسه کابینه این دولت به ریاست ملا هبت الله آخندزاده همزمان با آغاز سال نو هجری خورشیدی، در ولایت قندهار خبر داد.

این نشست روز دوشنبه، 1 حمل برگزار شده و برای سه روز ادامه یافته است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت طالبان با انتشار یک اعلامیه خاطرنشان کرده که در این جلسه، زعیم حکومت طالبان به وزیران و مسئولین در مورد کارهای ادارات و شعبه‌های مختلف، استحکام و تقویت بیشتر دولت، برقراری نظم و حل مشکلات توصیه‌ها و هدایات لازم را صادر نمود.

بر اساس این اعلامیه، در این جلسه کابینه، نخست وزیر و معاونان وی، وزرای دفاع، امور داخله، حج و اوقاف، اقتصاد، مالیه، عدلیه، فواید عامه، امربالمعروف و نهی عن المنکر، احیا و انکشاف دهات، مخابرات، کار و امور اجتماعی، تحصیلات عالی، معارف، معادن و پترولیم، زراعت، صحت عامه، تجارت و ترانسپورت و هوانوردی، قاضی القضات ستره محکمه، رئیسان ارشد استخبارات، اکادمی علوم، اداره امور و احصائیه، روسای بانک مرکزی و سره میاشت، شهردار کابل و همچنان سخنگوی دولت و دیگر مسئولین اشتراک نمودند.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شد که بر بنیاد آن، جلسه مهم با حضور چهره‌های ارشد طالبان در قندهار؛ محل استقرار ملا هبت‌الله آخوندزاده در حال برگزاری است که یکی از اهداف اصلی آن، تصمیم گیری برای ایجاد تغییر در ترکیب کابینه به هدف کسب مشروعیت سیاسی است. حل "اختلافات درونی" از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست است، اگرچه طالبان وجود چنین اختلافاتی را رد می‌کنند.

این نخستین بار است که پس از تسلط طالبان در ماه اسد سال گذشته، جلسه‌ای در این سطح، در قندهار برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار