ماندگاری مسافران در استان اردبیل افزایش یافته است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از افزایش ماندگاری مسافران نوروزی در استان اردبیل به بیش از سه روز خبر داد.

نادر فلاحی گفت: برای اولین بار در تعطیلات عیدنوروز ۱۴۰۱ ماندگاری اکثر مسافران ورودی به استان اردبیل به بالای سه روز افزایش یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل می‌گوید: افزایش ماندگاری مسافران در استان اردبیل در پی توسعه زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد جاذبه‌ها و تاسیسات متعدد گردشگری اتفاق افتاده است که از اهداف ما در گردشگری استان است.

فلاحی گفت: در ایام عید نوروز ۱۴۰۱ علاوه بر گردشگران داخلی، شاهد حضور تور‌های مختلفی از کشور‌های مختلف دنیا از جمله هلند و چین در استان اردبیل هستیم که نوید توسعه گردشگری استان و جذب گردشگران خارجی را می‌دهد.

او در ادامه گفت: استان اردبیل در سال ۲۰۲۳ میلادی پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو خواهد بود و رونق گردشگری استان در عید نوروز ۱۴۰۱ نشان دهنده آمادگی استان برای میزبانی این رویداد مهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به جاذبه‌های متعدد گردشگری در استان اردبیل، گفت: پل‌های معلق منحصر به فرد در شهر‌های مشگین‌شهر و هیر، آب‌های درمانی در شهر‌های سرعین و مشگین‌شهر، پایگاه جهانی شیخ صفی در شهر اردبیل، پایگاه‌های ملی شهر یری و کنزق و در مجموع ۴۳ هزار و ۱۰۸ جاذبه تاریخی، فرهنگی و تفریحی از جمله مواردی هستند که گردشگران می‌توانند در استان اردبیل به عنوان مقصد انتخاب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.