وضعیت امنیتی عربستان زیر ذره بین‌AFC / احتمال از دست رفتن میزبانی سعودی ها مقابل استرالیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه سفر تیم ملی فوتبال استرالیا به عربستان سعودی وضعیت امنیتی این کشور عربی را زیر نظر دارد.

پاسخ اخیر نیرو‌های انصارالله یمنی به تجاوزات نظامی عربستان سعودی از جمله هدف قرار دادن شرکت نفت آرامکو و در پی آن ناامن شدن این کشور در آستانه میزبانی از تیم ملی فوتبال استرالیا در انتخابی جام جهانی قطر باعث شده است کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) موارد امنیتی سعودی را به دقت زیر نظر بگبرد.

به گزارش سایت The Athletic  کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید کرده است که وضعیت امنیتی عربستان سعودی را قبل از بازی روز سه شنبه این تیم مقابل استرالیا در  چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر را زیر نظر دارد.

 کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: "AFC با همکاری مقامات و فدراسیون فوتبال عربستان سعودی وضعیت ایمنی و امنیتی این کشور را به دقت زیر نظر دارد و ارزیابی می‌کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا یک چارچوب امنیتی و ایمنی قوی برای مسابقات خود، تیم‌های شرکت کننده و همه افراد دخیل در نظر گرفته است  که بر اساس آن میزان خطر به طور مستمر مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت لزوم اقدامات مناسب انجام می‌شود.

سران مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک هم گفته اند که پیش از گرندپری هفته آتی در عربستان سعودی  در حال بررسی وضعیت امنیتی این کشورهستند.


بیشتر بخوانید 


عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ تجاوز نظامی به یمن را رهبری می‌کند.دیده بان حقوق بشر «حداقل ۹۰ حمله هوایی نیرو‌های ائتلاف به رهبری عربستان سعودی» علیه یمن را با سند ثبت کرده است.

تعلیق روسیه از مسابقات مقدماتی جام جهانی پس از اجرای عملیات نظامی در اوکراین همچنین سوالاتی را در مورد حضور عربستان سعودی در این رقابت‌ها ایجاد کرده است.

آن‌ها در کنار ژاپن که روز پنجشنبه در بازی ماقبل آخر دور گروهی تیم استرالیا را ۲-صفر شکست دادند، قبلاً به این مسابقات راه یافته اند.

استرالیا صرف نظر از هر نتیجه‌ای که در جده به دست بیاورد، باید از طریق پلی آف (به احتمال زیاد در دیدار با امارات متحده عربی و پس از آن پرو یا کلمبیا) جواز حضور در جام جهانی را کسب کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار