مخبر: تمام امکانات دولت برای تحقق شعار سال به کار گرفته می‌شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: نامگذاری امسال تبلیغاتی نخواهد بود بلکه تمام اعضای دولت سیزدهم برای تحقق این شعار تلاش خواهند کرد.

محمد مخبر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه دو برابری شرکت های دانش بنیان و اشتغالزایی در این زمینه گفت: تنها راه رسیدن به این هدف گذاری این است که تمام وزرای دولت و دستگاه های دولتی به میدان بیایند تا منویات رهبر انقلاب در سال جاری اجرایی شود.

هم‌اکنون تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور به بیش از ۶۶۰۰ شرکت رسیده ولی با این وجود رهبر انقلاب گفته بودند « در سال جدید برای پاسخ به نیاز‌های کشور، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان باید دو برابر شود البته این موجب نشود که عده‌ای، شرکت‌هایی را که واقعاً دانش‌بنیان نیستند، با این عنوان، تأسیس و راه‌اندازی کنند.»

حجت الاسلام رئیسی هم در تایید سخنان رهبری گفت: طبیعتاً این سخن ایشان به این معنا نبود که در افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، کمیت جای کیفیت بگیرد؛ قطعاً تاسیس اسمی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه ایشان نیست.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از وزارتخانه های مختلف خواست تا با همکاری و هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ظرف دو هفته برنامه های تولید دانش بنیان وزارتخانه های متبوع در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغالزایی را تهیه و ابلاغ کنند.

پیش‌ترحجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور گفته بود: مهم‌ترین شاخص ارزیابی دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ اقدامات دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین آنهاست.

همچنین در این جلسه که وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، علوم، تحقیقات وفناوری، نفت، صمت، نیرو، کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به ابلاغ قانون جهش تولید و تشکیل شورای فناوری و تولید دانش بنیان در آینده نزدیک گفت: با تشکیل این شورا و پیگیری های لازم، وزارتخانه های مختلف باید هر چه سریعتر آیین نامه های ضروری در زمینه تولید دانش بنیان را به هیات دولت تقدیم کنند تا یک داشبورد مدیریتی برای هر وزارتخانه و بصورت برخط در اختیار قرار گیرد.

گفتتی است، طبق قانون جهش تولید دانش بنیان، برخی دستگاه‌های اجرایی موظفند تا ‌منابع و اختیارت خود را در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری برای تکمیل و توسعه زنجیره‌های دانش بنیان، تسهیل سرمایه‌گذاری و ارتقای توانمندی‌های فناورانه در داخل کشور و توسعه صادرات آنها بکارگیرند.

همچنین موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مجازند، سالانه بخشی از درآمد و یا امکانات خود را برای تکمیل زنجیره دانش بنیان ها از طریق قرارداد مشارکت یا همکاری با شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، سرمایه‌گذاری و هزینه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
اگر واحدی با نام "کارشناسان مدیریت کشوری" متشکل از علمای برجسته زیر نظر رهبری تشکیل گردد و وظیفه آن "تعیین و تکلیف مطالبات رهبری از نهادهای ریاست جمهوری، مجلس و قوه قضاییه" باشد، گام موثری در تحقق اهداف انقلاب و افزایش سرعت اجرای برنامه های اجرایی کشور، مطابق راهبردهای رهبری و شعار سال صورت می پذیرد
آخرین اخبار