اعزام ۸۰۰ دانشجوی بسیجی اصفهان به اردوهای جهادی

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت:۸۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی استان اصفهان در مناطق محروم کشور به ارائه خدمت به مردم در حوزه‌های مختلف می‌پردازند.

سیدهادی انوری گفت: یکی از برنامه‌های موثر و ارزشمند در بسیج دانشجویی که نقش موثری در تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی داشته است، حرکت‌ها و اردو‌های جهادی است و این اردو‌ها سابقه زیادی در مجموعه بسیج دانشجویی داشته است و بسیجیان دانشجو در دانشگاه‌های خود معمولا گروه‌های جهادی مختلفی را راه‌اندازی، ثبت و حرکت‌های جهادی را در مناطق کم‌برخوردار و محروم کشور رقم می‌زنند.

در دو سال اخیر، به دلیل شرایط کرونا و اینکه امکان جابه‌جایی و هجرت کم‌تر بود، بیشتر ماموریت‌ها صرف مقابله با ویروس منحوس کرونا و در استان اصفهان انجام شد و از تولیدات و ملزومات مقابله با این ویروس منحوس تا حرکت‌هایی مانند غربالگری، طرح‌های اطعام و توزیع آن در مناطق کم‌برخوردار استان و حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان را رقم زدند. همچنین تیم‌های پزشکی و دندانپزشکی جهادی کلینیک‌هایی در مناطق محروم راه‌اندازی و به ارائه خدمات بهداشتی رایگان پرداختند.

به گفته او لازمه پخته شدن این است که حرکت‌های هجرتی اتفاق بیافتد و تصمیم بر آن شد که قرارگاه جهادی حضرت بقیه الله در مجموعه بسیج دانشجویی راه‌اندازی شود که این قرارگاه از ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ فراخوان علاقه‌مندان صادر شد و تبلیغات در سطح شهر و رسانه‌ها صورت گرفت؛ بخش زیادی از دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های جهادی ثبت‌نام کردند و پس از مصاحبه و مشخص شدن توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها به حرکت‌های جهادی دعوت شدند.


با بررسی در استان‌های کشور، تصمیم بر این شد که مرکزیت این قرارگاه در شهرستان عنبرآباد کرمان انتخاب شود و تعدادی از روستا‌های این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ به همین منظور گروه‌های تخصصی حرکت‌هایی در قالب فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و حوزه سلامت و پزشکی و دندانپزشکی انجام دادند. بیش از ۷ دستگاه اتوبوس در دو بازه زمانی از روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا ۲ فروردین و از ۲ فروردین تا ۱۲ فروردین به شهرستان عنبرآباد اعزام شدند.

انوری می‌گوید گروه‌های جهادی به صورت هم‌زمان در دیگر استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز در حال فعالیت هستندو حدود ۸۰۰ دانشجو در این سه استان سازماندهی شده و در حال خدمت‌رسانی هستند. در گام اول اعتقاد آنان این است که حرکت‌های جهادی برای خودسازی خودشان موثر است و البته به زدودن چهره فقر و محرومیت از شهر‌ها و روستا‌ها و مردم مناطق محروم تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: اگر نیاز به فعالیت‌های فرهنگی باشد، دانشجویان در این زمینه به فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند. در زمینه عمرانی در حال ساخت دو مدرسه هستند. در فعالیت‌های آموزشی، دانشجو معلمان استان اصفهان به دانش‌آموزانی که به دلیل شرایط کرونایی از تحصیل بازمانده و یا فاصله و عقب‌افتادگی تحصیلی دارند، کمک می‌کنند. در حوزه مسائل مذهبی و اعتقادی تعدادی از دانشجویان رشته فقه و طلابی که ابراز علاقه کردند که با دانشجویان در اردو‌های جهادی شرکت کنند، حضور دارند. در حوزه سلامت نیز پرستاران، پزشکان، دندانپزشکان و ماما در این مناطق حاضر هستند و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.


منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار