بازدید استاندار خراسان‌ جنوبی از نحوه خدمات‌دهی به مسافران نوروزی

قناعت استاندار خراسان‌ جنوبی صبح امروز با سفر به شهرستان طبس، نحوه خدمات‌دهی به مسافران نوروزی را در این شهرستان بررسی کرد.

استاندار خراسان جنوبی با سفر به طبس یکی از شهرستان‌های پرتردد در نوروز، نحوه خدمات‌دهی به گردشگران و مسافران نوروزی را از نزدیک بررسی کرد و در ادامه از محور‌های مواصلاتی و پایگاه‌های امداد جاده‌ای شهرستان‌های طبس، فردوس و قاینات بازدید هوایی انجام داد.

او در بدو ورود به شهرستان طبس از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در شهر دیهوک بازدید کرد و به نیرو‌های امدادی مستقر در آن خداقوت گفت.

قناعت در ادامه برنامه‌های نظارتی خود با هدف خداقوت و تشکر از زحمات امدادگران و اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها و نیز اطلاع از نحوه خدمات‌دهی به مسافران، از پایگاه‌های امدادی و خدماتی مستقر در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس بازدید کرد.

استقرار پاسگاه انتظامی، پلیس راهور، اورژانس و هلال احمر شرایط ایمنی را برای مسافران در محدوده امامزاده فراهم کرده است و مسافران برای اقامت می‌توانند از زائرسرا‌های موجود استفاده کنند یا با نصب چادر در محدوده مستقر شوند.


بیشتر بخوانید


این بازدید با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، زیارت آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) و گفت و گوی چهره به چهره با زائران و مسافران ادامه یافت.

ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طبس با استقرار ۱۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر، ۱۳ پایگاه اورژانس و ۸ گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی منطقه در حال خدمات‌دهی به مسافران نوروزی است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با هدف بررسی شرایط موجود و زیرساخت‌های فراهم شده برای پذیرایی از مسافران نوروزی از روند اسکان مسافرین در این شهرستان بازدید کرد.

۲ هتل، ۶ باب حسینیه، ۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی، تعدادی از مدارس و سالن‌های ورزشی از جمله زیرساخت‌های فراهم شده برای اسکان مسافران در طبس است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در نوروز امسال میانگین اقامت مسافران در شهرستان طبس ۲ شبانه‌روز بوده است.

بنا بر آمار ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طبس، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ساعت هشت صبح چهارشنبه ۱۰ فروردین، ۶۶۷ هزار نفر در شهرستان طبس اقامت و یک میلیون و ۳۷۵ هزار نفر از اماکن گردشگری و سیاحتی این شهرستان بازدید کرده اند.

دیدار و گفتگو با اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مستقر در باغ گلشن طبس و بازدید هوایی از محور‌های مواصلاتی و پایگاه‌های امداد جاده‌ای شهرستان‌های طبس، فردوس و قاینات از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان طبس بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار