«اصفهان _ تهران» پر تصادف‌ترین محور اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، محور «اصفهان _ تهران» را با ۳ جان باخته و ۳۲ مجروح پر تصادف‌ترین محور استان در ایام نوروز اعلام کرد.

سرهنگ اصغر زارع گفت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز گذشته نهم فروردین ماه ۳۱ نفر در راه برونشهری استان جان خود را بر اثر حوادث رانندگی از دست داده و ۳۶۴ نفر نیز مجروح شدند.

او گفت: در همین مدت ۱۶۴ فقره تصادف خسارتی نیز در جاده‌های استان اصفهان رخ داده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۶۵ درصدی همراه بوده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان محور اصفهان _ تهران را با ۳ نفر جان باخته و ۳۲ نفرمجروح پر تصادف‌ترین محور استان اعلام کرد و گفت: پس از آن محور آزادراه امیرکبیر با ۳ نفر جان باخته و ۱۷ نفر مجروح، محور نائین _ یزد با ۳ نفر جان باخته و ۱۴ نفر مجروح و محور نطنز _بادرود با ۳ نفر جان باخته و ۱۳ نفر مجروح پرتصادف‌ترین محور‌های استان بودند.
سرهنگ زارع، بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو با ۶۵ درصد و پس از آن عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد.

این مقام انتظامی می گوید: ۷۷ درصد ازتصادفات مربوط به خودرو‌های سواری است. براساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته خودرو‌های پژو و پراید بیشترین خودرو‌هایی بودند که در محور‌های استان دچار تصادف شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در راه‌های برون‌شهری استان ۷ نفر راننده و ۲۴ نفر سرنشین بودند. در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد نبستن کمربند ایمنی عامل مهمی در جان باختگان سرنشینان خودرو‌ها بوده که لازم است رانندگان و سرنشینان خودرو به این موضوع توجه کرده و حتماً از کمربند ایمنی استفاده کنند.

او گفت: متاسفانه سرنشینان خودرو‌ها به اهمیت این وسیله پی نبرده اند و بیشترین آسیب را هم از همین نا آگاهی می‌بینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.