حضور ۷۵ هزار زائر در حرم بی بی حکیمه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران گفت: تاکنون بیش از ۷۵ زائر و مسافر نوروزی به حرم بی بی حکیمه در این شهرستان مشرف شده اند.

ابراهیم قاسمی گفت: از ۲۹ اسفند تاکنون بیش از ۷۵ هزار زائر و مسافر از نقاط مختلف کشور به حرم بی بی حکیمه در این شهرستان مشرف شده اند.
 
او با بیان اینکه این زائران از سراسر کشور و کشور‌های حاشیه خلیج فارس هستند، می گوید: پس از پشت سر گذاشتن ۲ بهار کرونایی همزمان با روز‌های معنوی شعبان دل‌های زیادی مشتاق زیارت این آستانه مقدس است.

قاسمی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز در حرم مطهر بی بی حکیمه در حال برگزاری است، گفت: در این طرح علاوه و بر برپایی غرفه‌هایی برای کودکان و نوجوانان، برنامه‌های متنوع فرهنگی  از جمله پاسخگویی به مسائل شرعی به زوار و مسافران نوروزی ارائه می‌شود.
 
اگرچه شهرستان گرمسیری گچساران این روز‌ها به دلیل جاذبه‌های طبیعی از آبشارها، رودخانه ها، چشمه ساران، دشت‌های سرسبز، تپه ماهور‌ها و گل‌های رنگارنگ گرفته تا مناطق تاریخی جلوه‌های زیادی برای گردشگری دارد، اما حرم بی بی حکیمه (س) قلب تپنده مکان‌های گردشگری این خطه در تعطیلات نوروزی است.

حرم مطهر بی بی حکیمه خاتون خواهر بلافصل امام رضا در روستایی به نام بی بی حکیمه در ۸۰ کیلومتری جنوب شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.