یقطین:

بانک اطلاعاتی جامع بانوان کارآفرین استان فارس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: بانک اطلاعاتی دقیق و جامعی از تعداد اشتغال زنان کارآفرین و توانمندی‌های بانوان فارس در اختیار نداریم.

زهرا یقطین گفت: طی سال‌های اخیر کارآفرینی زنان مورد توجه قرار گرفته و سهم زنان در کسب و کار‌های خانگی افزایش یافته است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: علی رغم تلاش‌های انجام شده بانک اطلاعاتی دقیق و جامعی از تعداد اشتغال زنان کارآفرین و توانمندی‌های بانوان فارس در اختیار نداریم.

او گفت: تمام تلاشمان بر این است با ایجاد فضا‌هایی از طریق شهرداری در برگزاری نمایشگاه‌های هنربانو و ارتباط با مجموعه‌های جهادی در سطح محلات و یا مساجد ظرفیت‌ها و فعالیت‌های بانوان را شناسایی تا به اطلاعات دقیق دست یابیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای استفاده از زنان در پست‌های مدیریتی استان وجود دارد یا خیر؟، توضیح داد: با تاکید استاندار فارس و مطالبه به حقی که بانوان توانمند استان در این حوزه دارند؛ سال ۱۴۰۱ انتصاباتی خوبی را در حوزه بانوان خواهیم داشت و بانک اطلاعاتی آماده و خدمت استاندار داده شده است.

یقطین گفت: با توجه به اینکه استاندار فارس در ابتدای امسال تاکیدات ویژه‌ای بر حوزه مشاغل خانگی و حمایت از این حوزه داشتند؛ امیداواریم سهم به سزایی از مشاغل خانوادگی و خانگی به حوزه زنان اختصاص دهیم.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس با اشاره به نقش بالقوه زنان گفت: بانوان می‌توانند در کنار نقش همسرداری و مادری حضور موثری در مدیریت سطح جامعه داشته باشند.

او با تصریح بر اینکه مهمترین مشکل در حوزه مشاغل خانگی بازاریابی و بازار فروش و عرضه محصولات آن هاست، گفت: امسال از بستر پلتفرم‌های مجازی که توسط بانوان در پارک علم و فناوری ایجاد شده استفاده و همچنین از ظرفیت شهرداری در کلانشهر شیراز و شهرستان‌ها زمینه فروش محصولات را فراهم خواهیم کرد.

یقطین با اعتقاد بر اینکه ظرفیت و توانمند‌ی‌های بانوان کارآفرینی بایستی به منصه ظهور برسد، گفت: طرح برگزاری نمایشگاه‌های توانمندی‌های بانوان در حوزه‌های مختلف از حوزه بانوان هنرمند، نویسنده مخترع و ... به صورت فصلی برنامه‌ریزی شده و در سطح استان ارائه می‌دهیم که همزمان در مقاطع خاص توانمندی‌های بانوان اجرایی شود که یقینا این توانمندی‌ها بخشی از آن می‌تواند در راستای شرکت‌های دانش بنیان قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار