توزیع ۱۶ هزار تن موادغذایی در ماه مبارک رمضان/مشکلی در تامین کالا‌های اساسی مردم آذربایجان غربی وجود ندارد

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با تامین ۱۶ هزار تن موادغذایی مشکلی در تامین کالا‌های اساسی شهروندان استان در ماه رمضان وجود ندارد.

نادر رحیمی گفت:  هفت هزار و۲۰۰ تن برنج و سه هزار تن شکر و  ۲ هزار و ۷۰۰ تن تخم‌مرغ جهت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان استان تهیه و تامین شده و در حال انتقال به استان آذربایجان غربی است و مشکلی در تامین کالا‌های اساسی مردم استان در ماه رمضان وجود ندارد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: جهت تداوم توزیع اقلام اساسی در ماه مبارک رمضان برنج تایلندی به مقدار ۲ هزار و ۵۵۰ تن خریداری شده است او برنج هندی نیز از مقصد بوشهر به میزان بیش از چهار و ۶۰۰ تن و شکر از مقصد استان خوزستان به میزان سه هزار تن تدارک و در حال حمل به استان است.

به گفته وی بیش از سه هزار تن روغن هم برای استان تخصیص یافته است که از این مقدار ۱۸۰ تن برای صنف صنعت و مابقی برای مصرف خانوار بوده است که از اول فروردین ماه سال ۱۴۰۱ مقدار ۷۰۰ تن روغن خوراکی از طریق مباشرین بخش خصوصی توزیع شده است.

رحیمی گفت: در اسفند ماه یک هزار و ۲۰۰ تن برنج تایلندی و یک هزار و ۳۰۰ تن برنج هندی توزیع شده که تا این تاریخ  ۹۰۰ تن جذب شده است.

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: برای سهمیه شکر خانوار در اسفند ماه هزار و ۵۰۰ تن توزیع انجام شده است که بیش از ۸۰ درصد آن جذب و با قیمت ۱۴۰ هزار ریال برای هر کیلو عرضه شده است.

با جوجه ریزی مناسب گوشت مرغ  مردم آذرباجان غربی تامین شد

اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز گفت: در اسفندماه سال گذشته با پنج میلیون قطعه و فروردین ماه امسال نیز به تعداد چهار میلیون و ۸۷۵ قطعه هزارجوجه ریزی پیش بینی می شود مشکلی در تامین گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان وجود نداشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.