مردانی:

روزانه ۸۷ تن مرغ در چهارمحال و بختیاری کشتار و روانه بازار می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: روزانه ۸۷ تن مرغ در استان کشتار و روانه بازار می‌شود و مشکل خاص در خصوص تامین مرغ وجود ندارد.

آقای مردانی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌های استان انجام شده است.

پارسال ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌های استان انجام شد که این میزان در سال ۹۹ بیش از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی بود.

براساس میانگین برنامه روزانه ۸۷ تن مرغ در استان کشتار و روانه بازار می‌شود و با توجه به اینکه از اواسط بهمن‌ماه پارسال جوجه‌ریزی برای تامین مرغ مورد نیاز ماه مبارک رمضان انجام شد، هم‌اکنون مشکل خاصی در خصوص تامین مرغ وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


هم اکنون مرغ در بازار استان به قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد که ۱۰ هزار ریال از قیمت مصوب سراسری ارزانتر است.

یکی از مشکلات حوزه تامین نیاز بازار مرغ، مساله کشتار و حمل و توزیع مرغ است که با راه‌اندازی سامانه رهتاب با هدف توزیع عادلانه، سهولت در خرید و پوشش حداکثری فروشندگان و تنظیم الکترونیکی بازار این مشکل نیز رفع خواهد شد.

این سامانه الکترونیکی در سال جدید در یک زنجیره بین سازمان جهادکشاورزی استان، تولیدکنندگان مرغ، کشتارگاه‌ها، فروشگاه‌های عرضه مرغ و نهاد‌های نظارتی فعالتر خواهد شد تا تخلف احتمالی به پایین‌ترین حد خود برسد.

راه‌اندازی سامانه «جی پی اس» و نصب در خودرو‌های حمل مرغ برای رصد بار از درب کشتارگاه تا فروشگاه‌های مرغ از دیگر اقدامات انجام شده در کاهش تخلفات و قاچاق مرغ از این استان به سایر استان‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار