حمله با چاقو به سه طلبه در حرم امام رضا(ع)+ فیلم

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی در اطلاعیه ای ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز اعلام کرد موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

فرد ضارب در اختیار نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی است/ضارب، سلاح سرد را جاسازی کرده بود

استاندار خراسان رضوی گفت: متاسفانه یکی از طلبه‌ها به شهادت رسیده است و دو طلبه دیگر در بیمارستان هستند.

او گفت: فرد ضارب دستگیر شده است که در اختیار نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی است. یکی از طلبه‌های مجروح وضعیت مناسبی ندارد.

نظری گفت: در پی حادثه ظهر امروز در حرم مطهر رضوی متاسفانه یکی از روحانیان که با چاقو مضروب شده بود به شهادت رسید و دو روحانی دیگر در بیمارستان بستری شدند، که حال یکی از آنها وخیم است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در پی این اتفاق ، فرد ضارب با کمک زائران و توسط ماموران حاضر درصحنه دستگیر شد و تحقیقات از وی درحال انجام است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد ضارب تحت تاثیر القائات استکبار جهانی و جریانهای تکفیری این اقدام را انجام داده است.

او گفت: سه نفر روحانی که مورد حمله این فرد قرار گرفتند از فعالین و جهادگران اجتماعی و فرهنگی بودند که در مناطق محروم اقدامات جهادی را انجام می دادند.

نظری گفت: ضمن محکومیت این اقدام جنایتکارانه و هتک حرمت حرم مطهر رضوی(ع) و روحانیت معظم، از درگاه خداوند متعال برای خانواده روحانی شهید صبر جمیل و برای دو روحانی که در بیمارستان بستری هستند شفای عاجل مسألت دارم.

او گفت: این مسئله محرز است. بنظر می‌رسد با توجه به اندیشه و افکارش اقدام را با برنامه ریزی قبلی انجام داده. اما مشخص نیست عواملی در پشت صحنه به او کمک می کردند یا نه. این موضوع در حال بررسی است.

استاندار خراسان رضوی گفت: افراد مشکوک در محل وقوع حادثه دستگیر شدند. اما اطلاعات دیگری فعلا ندارم.سلاح سرد جاسازی شده بود و ضارب با این روش سلاح را وارد حرم کرده است.

ضارب تحت تأثیر تفکرات تکفیری بوده است

فرماندار مشهد گفت: بعدازظهر امروز فردی در حرم مطهر رضوی به سه نفر از روحانیون فعال در شهر مشهد حمله می‌کند که طی این حادثه متأسفانه حجت‌الاسلام اصلانی یکی از این روحانیون مجروح شده به شهادت می‌رسد و ۲ نفر دیگر در بیمارستان تحت مراقبت هستند.

محسن داوری گفت: ضارب توسط زائرین و خادمین در صحنه دستگیر و به مقامات مسئول تحویل می‌شود تا مراحل تحقیقاتی از این فرد تکمیل و انگیزه وی مشخص شود.

او گفت: این فرد تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری این اقدام را انجام داده است.

ضارب ۳ روحانی در آستان قدس رضوی تبعه خارجی بوده است

محمد حسین دورودی دادستان خراسان رضوی گفت: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی می گوید: بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده و ضارب فردی با تبعه خارجی است.

 

جزئیات جدید درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند
به گفته منابع مطلع، این ۳ طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند.

آنها هنگام حمله در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند.

یکی از طلاب با زبان روزه بعد از زیارت امام رضا (ع) در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند.

تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت تحقیقات ویژه درباره موضوع درگیری و شهادت طلبه ها در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی دقیق در مورد آن صورت خواهد گرفت.

حال دو مصدوم حادثه حرم رضوی پایدار است

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: شرایط و وضعیت جسمی دو مصدوم حادثه حرم مطهر رضوی پایدار است.

قاضی محمود عارفی گفت: در حادثه سوء قصد به سه روحانی در حرم رضوی یک نفر جان باخت و دو مصدوم دیگر به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه در وضعیت پایداری قرار دارند.

تصویری از حجت‌الاسلام اصلانی، طلبه‌ای که امروز در حرم امام رضا (ع) به شهادت رسیدحمله با چاقو به سه طلبه در حرم امام رضا(ع)

تصویر ضارب سه طلبه در حرم مطهر رضویحمله با چاقو به دو طلبه در حرم امام رضا(ع)

تصویری از دو طلبه مجروح حادثه امروز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کامیاب مشهد

حمله با چاقو به سه طلبه در حرم امام رضا(ع)+ فیلم

تصویری از سه طلبه ای که امروز در حرم مطهر رضوی مورد حمله قرار گرفتند

حمله با چاقو به سه طلبه در حرم امام رضا(ع)+ فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۳:۰۶ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
ببین افغانی ها چقدر پرو شدن که تو ایران به مردم حمله میکنن به نظر من باید همشونو ریخت بیرون
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۲۲:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این شخصی که میگی ماافغانیهاداریم مالیات میدیم و..... عزیزمن کشورخودت روابادکن توکشورهای دیگه آویزون مردم نباشین وکارهای به قول خودت سخت روتوکشورخودت برای مردم خودت بکن که نخوادقضاوت بشین، اخه ماخودمون تومملکت خودمون بیکارهستیم اونوقت همین شماهادارین حق یک ایرانی روناحق میکنین، بروتوکشورخودت زندگی کن که نه حرفی باشه نه حدیثی
Iran (Islamic Republic of)
آینده نگر
۲۳:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
ما اگه به آنها (حدود ده میلیون افغان و هر کدام احتمالا با 5 یا 6 بچه در آینده) کار ندهیم و خانه برای اقامت ندهیم خودشان برمیگردند.
و بجای جنگ برسر قدرت (و حاکمیت در افغانستان) بالاخره به یاد بازسازی افغانستان میافتند!
و همه این مصیبتها تمام شده و آنها هم مثل بقیه کشورها زندگی معمول خود را میکنند.
مردم بخاطر چند تومان سود ""کار ندهید"" و ""خانه اجاره ندهید"" ،
بگذارید آنها بمانند و کشور خودشان را بسازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
افغانی ها را باید جمع کرد همشون را انداخت داخل ماشین شهرداری برگردن کشور خودشون
Iran (Islamic Republic of)
هما
۱۳:۴۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام آیا این همه افغانی ها به ایرانی ها خرده می گیرن به آمریکایی ها و یا اروپایی ها خرده می گیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در برنامه ایرانی افغانی می آد علیه ایران حرف می زند خب چرا علیه آمریکا حرف نمی زنی که این همه بلا سرتون آورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خداوندا، خودت بهترین قاضی هستی
اولاکه هنوزمشخص نیس که فردضارب ازکدام کشوربوده پس الکی قضاوت نکنین!!
ثانیاماافغانستانیهابخاطرزندگی درایران هم مالیات پرداخت میکنیم
هم سختترین کارهاروانجام میدیم، هم اجاره خانه میدیم، هم برای هویت کارت هویت ماهانه وسالانه هزینه های گزافی میدیدم که مسئولین شمابهترازخودشماهادرحریان هستن!
پس منت نبایدبزارین سرما، ماهزینه حضورمون روبه اندازه کافی پرداخت میکنیم
دررابطه بافردضارب هیچ کس نمیتونه قضاوت بیهوده بکنه
شماهایی که ویدیوهارودیدین بایددقت کرده باشین که طرف روی لباسش حتی یک قطره خون نیست، من نه وکیلم نه قضاوتگررولی ازهمین دوستان وکیلتون ویدیودادن وگفتن اصلن این بدبخت قاتل نیست!! چطورسه نفرروکشته اون هم بامسافه های خیلی طولانی، وتونسته داخل صحن آزادنه چاقوبدست بگرده بااینکه اصلاقطره خونی روی صورتش نپاشیده باشه؟؟؟؟؟ معلوم نیست پشت پرده این قتل چی باشه، حتی شایدهم ازمردم خودتون باشه، پس قضاوت بیجانکنین
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا هادیان
۲۰:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
دوستان من یک ایرانی هستم و خودم دو سال افغانستان در شهر کابل پبمانکار تاسیسات فرودگاه کابل که در سال ۱۳۸۵میساختند بودم هیچ وقت یادم نمیره خودمون واسه خرید نون هیچ وقت نمیرفتیم چون چند بار همون دفعه اول چند جا رفتم ولی هیچ مغازه و نانوایی حاضر نبود حتی به دو برابر افغانی که حاضر به پرداخت بودم به بنده و دوستان ایرانی م نون بفروشند میگفتند شما نژاد ما رو تحقیر کردید بخاطر همین اگه هزار افغانی هم بدی من نون نمیدم و ما مجبور بودیم یکی از افاغنه رو واسه نون بفرستیم که اونم هر بار کلی حق حساب بخاطر اینکار میگرفت من اصلا به تاریخ کار ندارم که چه کاری این دوستان افغان با ایران کردند فقط ازتون میخام برید عاقبت اخرین شاه صفویه که آدمی دلرحم بود و کاری ک اشرف افغان با اون و کل خونواده ش و حتی مردم اصفهان کرد بخونید مگه خودتون نمیگید تاریخ واسه عبرت هست
.....بعد مسئولان ما اونقدر دلشون به رحم میاد که دستور درمان و تحصیل کلیه اتباع افغان را صادر کردند هر چند بخاطر انسانیت اینکار رو کردند ولی تموم کشورها محدودیت واسه اتباع ایجاد میکنند که کمتر بشن نه که خدمات بدند بعدم مگه کاری که با وجود ناامنی اواخر دهه ۶۰ شمسی در مشهد.کرمان.این دوستان بوجود آوررند یا کاری کردیم باهاشون یرند ببیند آلمانیها چطور اتباع ترک ها که اونجان یا همین افغان ها رو تحقیر میکنند تا بعد اینجور به سه طللبه ما بی حرمتی نشه اگر یه ایرانی سه مولوی اونا رو اینجور به خاک و خون بکشه چکار میکنند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۲۱:۱۹ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
داداش تا اونجا که من میدونم افغنستان اصلا نونوایی نداره، همه ارد میخرن و خودشون نون میپزن،
Iran (Islamic Republic of)
مسلمان بهترین نامه
۱۴:۴۶ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
ماقضاوت نمیکنیم چون گردنمان ازمو باریکتر هست فقط دعای شب و وروزتون این باشد حضرت مهدی (عج)ظهور کند دست ظلم کوتاه کند.هرکسی هرکاری بکندخودش تقاصش پس میده هردودنیا دیروزود داره سوخت وسوز نداره.ما تویه وجب خاک میخوایم بخوابیم هیچکسی اونجا بدرد ادم نمی‌خورد پس گورخودتون بادست خودتون نسوزانید .ظلم ناحقی اخروعاقبتی نداشته ونخواهد داشت. (باخداباش پادشاهی کن بیخداباش هرچه خواهی کن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
وقتی من کامنتارو خوندم با یه چیزی مواجه شدم اینه که اون بدبخت های حقیری که نمیتونن کار کنن و دلشون نمیخواد کار کنن و شاید بعضیایی که نظر دادن سن کمتر ۱۵ دارن و هنوز‌ درک نمیکنن وقتی یه کاری میشه یا حرفی زده میشه سریع میان یه حرفی پشت سرش حذف میزنن اخه خدایی این همه نژاد پرست اینجا‌ چیکار میکنن:/؟ این کسی که این کارو کرده ایا کسی میدونه هدفش از این کار چی بوده؟ برای چی این کارو کرده؟ اصلا کی بوده و مشکلش چی‌بوده؟و تا وقتی معلوم نشده یارو کی بوده علکی حرف در نیارید://
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بنده خدا این کاره نبوده و قضیه ناموسی بوده و وقتی تلافی کرده تازه متوجه شده که چکار کرده و حتی پابه فرار هم نگذاشته. اونهایی که به قتل رسیدن و الان شهید به حساب اومدن خون این بدبخت داخل شیشه کردند که اینطور خشم اش را تلافی کرده. ولی خوب باید به دادگاه شکایت میکرده به جای اینکه با چاقو به جون مردم بیافته و اگر اینطور باشه و هرکس بخواهد چاقو به دست بگیر و هرکسی را متهم کند که هرج و مرج می شود.
Germany
ناشناس
۰۳:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خدا خودش میدونه که این بنده‌ خدا از کجا دلش درد داشته ولی سوال این جا هست اگر این افغانی میبود چرا با لواس افغانی اون جا میرفت و اگر قصد این کار را داشت این چیزوازی هست تفرقه اندازی هست بین دو ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام ببینید نظرهای ما به چه دردی میخوره آخه دیدید سه نفر به هرکجا افتاده بودن لباس پسره نه خونی داره نه هیچی حتی دست هاشم خون نیست این یک صحنه سازی بوده معلوم نیست چند نفر بودن که این کار کردن گردن این انداختن که این محکوم بشه بازم معلوم نیست ما ها فقط،حالا قضاوت میکنیم ولی یک چیزی خیلی مشکوکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
نباید به افغانها اینطور اجازه رفت امد به ایران بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
راه حل منطقی از هر ایرانی پول جمع کنند تا مرز ایران با افغانستان دیوار بتنی با برق کار بذارن تا دیگه مهاجر نیاد جوانانی ایرانی هم برند کار کنن هم کار درست میشه هم امنیت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۵۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
بابا کار یهودیاست شما مسلمونا واسه چی بهم میپرید امام زمان کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
یعنی به همین راحتی اومد داخل حرم و به سه تا بی گناه حمله کرد و الانم دوتاشون شهید شدن.جسارت نباشه.واقعا یعنی یه چاقو به این بزرگی چجوری برده داخل حرم؟این یعنی مسئولین امنیتی اصلا تو کارشون مهارت کافی نداشتن.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۲۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ازبک ها از اقوام ترک تبار هستن وبا زبان ترکی یا ترکمنی صحبت میکنن......ودر افغانستان وازبگستان سکونت دارن....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تمام دنیا آدمهای بدردبخور قبول میکنند ایران یه مشت بی سواد وبی فرهنگ تو ایران برا خودمون نون نیست ۷میلیون افغان چرا باید باشه .
Iran (Islamic Republic of)
یه انسان ایرانی
۲۱:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
از همگی درخواست میکنم حرف های نژاد پرستانه نزنیم همه ی ملت ها از ایران تا آمریکا و افغانستان و اروپا و آفریقا ....هم آدم های خوب داره و هم بد
دلیل نداره وقتی یکی گناه یکی رو به حساب همه بزنیم
ما شیعه علی هستیم قوم و قبیله نژاد ملاک برتری نیست بهترین ما پیش خدا باتقوا ترینمون هست
ممنون خواهشا از تفرقه دوری کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علیی
۲۱:۰۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
تمام افغانها باید برن مملکت خودشون تو ایران این همه افغان با این همه بیکاری وگرونی همه ماشین سوار شدن ار خود ما بهتر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
فقط ۱۱۰ سال گذشته مثلا یه زمانی یه ملت بودیم
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۱۸:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
اعدامم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
چرا دروغ میگین!!
ضارب یک نفر نبوده 3 نفر بودن که هر کدوم یکی رو زدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
خدالعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
برید تحقیق کنید چرا بین این همه روحانی داخل حرم این سه تا مورد حمله قرار گرفتند!!!؟؟؟ آیا به قیافه این ازبک می خوره تکفیری باشه؟ یه تار ریش روی صورتش هست؟ راستی این روحانیونی که به شهادت رسیدند مگه فعالیت شون کمک رسانی به مناطق محروم نبوده؟ آیا این جوان ازبک هم برای اون مناطق محروم بوده یا نه/ هیچ وقت زود چیزی رو قضاوت نکنید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
باز هم امت اسلام عزادار شد، تبریک و تسلیت عرض میکنیم خدمت حضرت صاحب الزمان «عجل الله تعالی فرجه الشریف »و امام رضا «علیه السلام» و خانواده بزرگوار و عزیز این شهدای بزرگ و مردم شهید پرور ایران و لعنت خدا بر دشمنان اسلام باد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
این بدبختو گول زدن...تا مردم ایران رو علیه افغانی ها کنن...اخه چرا باید همچین کاری رو میکرد...هدف چی بود؟!

بنظر میاد کارشون با موفقیت پیش رفت - خوب بلدن چطور بین مردم تفرقه بندازن...حالا خدا به داد افغانی ها برسه..
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا همه چی رو به هم ربط میدیدن
قضیه ناموسی بوده زده ضربتی ضربتی نوش کرده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۲۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
واقعا اینقدر نژادپرستی توی نظرات کاربران نوبره. اینا با چه رویی فردا تو صورت امام زمانشون نگاه میکنن.
از شهدای فاطمیون و شهدای افغانی جنگ تحمیلی و خانواده هاشون خجالت نمیکشن
هرچند به نظر من این هجمه علیه افغانی ها کاری با طراحی خاص ضدانقلابه که اینطور بی مهابا به افغانی ها حمله میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
مردم ایران کارمند و کارگر و شغل آزاد مالیات می دهند تا افغانی فراری در ایران رایگان تحصیل کنند و درمان بشوند و اصلا هیچ ایرانی این حق را ندارد بگه روی چشمانشان ایرو هستند. اگر هم یک ایرانی به آنها خورده سریع فیلم می گیرند که ایران حقوق ما ضایع شد و مظلوم نمایی در حد جام جهانی. ولی اگر این جمعیت به اصلاح مهاجر یک ایرانی را بکشند از وحدت ایرانی و افغانی و ... می گویند .
Netherlands
ناشناس
۰۱:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
کسی نژاد پرست نیست میگیم تاوقتی جوونهای ایرانی شغل نداران چرا باید میلیونی نیروی کار وارد ایران بشه همه کشورها فکر مردم کشورشون هستن مسئولین ما فکر کشورهای دیگه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
آخه افغانستان چه کشوریه که اونا رو داخل کشور راه میدن از بتن تولدشون قتل. سربریدن. خون .عقب ماندگی. کشتار دیدن تا وقت مردنشون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
دوستان‌ضارب‌اهل‌کشورازبکستان‌بوده‌وثانیاروحانیون‌همگی‌افغانستانی‌بوده‌اند‌ومن‌به‌اون‌کوچیک‌همتون‌یه‌خواهش‌دارم‌اون‌ضارب‌باتعصب‌وجهل‌حمله‌کردوبه‌شهادت‌رساندمن‌وشماازروی‌جهل‌وتعصب‌حرف‌نزنیم‌بخدابین‌هممون‌خوب‌بدهست
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۱:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
دورود بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
این اومده تفریه بیندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اکثرنظرات رو خوندم یکی نگفت بخاطرچی اینکارو کرده.اگه داعشی بود باچاقو نمی‌رفت بااسلحه می‌رفت که بتونه از خودش دفاع کنه .میتونست همه رو به رگبار ببنده چرا بین این همه آدم فقط رفته سراغ اینا.میبینین به کسی دیگه ای کاری نداره فرارم نمیکنه.ماکه نمی‌تونیم قضاوت کنیم چون نمی‌دونیم قضیه چیه پس نظرات کور کورانه ندیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مختاری 291
۱۶:۲۵ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عجب تحلیل مزخرفی کردی. در منطق شما قاتلان و جنایتکاران حتماً باید سلاح گرم داشته باشند تا داعشی محسوب شوند؟!!! چقدر عجیب و مزخرف است این جملۀ شما!!! کسی که با چاقو آدم می کُشد داعشی نیست؟!!! اولاً رئیس تمام گروهک های تروریستی و جنایتکار یک نفر است فقط اسم گروه های شان با هم فرق می کند. دوماً شما یک جوری حرف می زنید که انگار آن مقتولان مظلوم قبلاً به آن قاتل ملعون ظلم کرده اند و حالا قاتل ملعون آمده تا تصفیه حساب شخصی کند اگر این طور است که شما می گویی پس چرا قاتل ملعون از مقتولان مظلوم هیچ شکایتی نکرده است؟ ؛ مگه مملکت دادگاه و قاضی ندارد که هر کسی خودش حکم می کند و خودش هم اجرا می کند؟!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۱۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
علکی چرت تحویل ندین
شمایی که میگی افغانی بوده خوب ثابت کن
به خاطر لباسش؟ لباس عربا و داعشی ها و طالبا هم همینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ایشون راست میگن@هیچ رسانی ای نگفته که طرف افغانستانی هست!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بخدا خود اخبار همین الان گفت پسره بلوچ بوده بعدم شیخای افغانستان هم برا تسلیت امده بودن بس کنین بخدا افغانی نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
زودتر جزیات قاتل رو عمومی کنید تا بدونیم کی پشت این قضیه هست که به این بدبخت معلوم نیست چقدر پول پیشنهاد دادن تا اونا رو بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ای مردم آگاه باشید ایران و افغانستان اینا فتنه دشمنه بفهمید دیگه بجای اینکه اینکه اینقدر در فضای مجازی به جون هم بیفتین به پاس هتک حرمت به حرم امام رضا و شهادت طلاب راهپیمایی عظیمی انجام بدین هم ملت افغانستان و ایران در کنار هم با اتحاد کامل برای نشان دادن شکست خوردن نقشه دشمن و مبارزه با کفار مطمئنیم تروریست مرز و بوم و قومیت ندارد پس الکی به جون هم نیوفتین اگه همه مردم افغان مثل این تروریست کثیف بودن که اینقدر در کشور خودشون کشته نمیشدن اینا نقشه کشیدن برای نابودی مسلمانان ایران و افغان به دست یکدیگر بدانید هر کس ندای تفرقه بین شیعه و سنی سر دهد دانسته و ندانسته مزدور دشمن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
چرا الکی به کشور ها ملیت ها توهین میکنی این معلوم نیست کجایی هست شاید داعش باشه شاید طالب باشه ما مردم ایران چرا اینقدر بی فرهنگ و عجولیم بزارید مشخص بشه این کجایی هست بعد قضاوت کنید افغانی ها اگه نباشن نون نداریم بخوریم تمام زحمت هارو اینا میکشن کاره سنگین همه ایناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
یه نگاه به همین پایتخت ایران، تهران بکنید، از سرتا پا شده افغان تران !! آخه کدوم کشور و دولت عاقلی میاد درب و دروازه مرزهاش رو روی جمعیت بالای ۵ میلیون یک کشور دیگه عین درب پارکینگ خونه اش چارتاق باز بزاره ؟؟!! به اسم انساندوستی و ... حتما باید خطربزرگ استحاله تدریجی فرهنگ و قومیت و ترکیب نژادی و باقی عوارض سخت ملی آنرا طی ۲۰سال آینده مثل همین فرونشست بی علاج فلات ایران ببینید تا بعد قانون عقلانی درست کنید؟!!هیچ کشور عاقلی یخلی و حاتم بخشی از بیرون مهاجر نمیگیره چون میدونه ۲۰سال بعدش ، کشورش از ریشه واصالت و استقلال می افته.کی میخایم این عقلانیت ها را بفهمیم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
باید به اذن الهی ، در دنیا جهادی برای "رفع جهالت " بر پا کنیم!!




رفع جهالت
زمینه ساز ظهور امام زمان (عج)
اللهم عجل لوليك الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
آمین،روایت هست یک سیده مشهدی در مسجد الحرام یک کفاری ایشون رو به شهادت میرسونه و ۱۵ روز دیگه بعد از اون ماجرا امام زمان (ع) در همان محل شهادت ظهور می‌کنند !
Iran (Islamic Republic of)
سوسرایی
۱۸:۴۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
باسلام تا به کی ما برای مظلوم نمایی ویا معرفی مردمان به دنیا بعنوان انسانهای رئوف تاوان چنین تصمیمات دارای اشکال پذیرش پناهندگان و کمک به دیگر کشورها مردمان غیور وپیشرفت را با فقر بیچارگی در خفقان نگه داریم آیا همانها که کمک های میلیارددلاری را میگیرند و سرمست از چپاول ایران به ریش ما میخندند حاضری یک بار از منافع اشان برای ایران دست بکشن؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
هر بار که می رفتیم زیارت جتی ی موقع چون لباس دستمون بود نزاشتن بریم داخل حرم برگشتیم هتل لباس ها گذاستیم رفتیم زیارت منظورم این که این قاتل چطور تنونسته بره داخل حرم این چاقو بزرگ وارو مورد حمله قرار بده پدر مارو خب درمیارن تا میخدام بریم زیارت واسه مردم سخت گیری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ما در مقامی نیستیم که حکم صادر کنیم دولت باید تصمیم بگیره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
دستگاه های امنیتی ما باید اداره ای خاص برای بیگانگانی که چه غیر قانونی چه قانونی وارد کشور می‌شوند درتمام شهرها داشته باشد.وبا کمک مردم همه را شناسایی و پالایش کند.وباعناصر مشکوک قبل از اینکه حادثه ای درست کنند بر خورد نماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تمام مردم افغانستان بر گردن سر زمین خودشون...اینا شاخ شدن برا مردم..اینا آموزشدیده هستن..الان هرجا پا بزارییم فقط شده افغانی تمام شهرها دارن میگیرن....اگر اینا بیرون نرن روز گار ایران بدتر از فلسطین میشه...دارن زمینم میخرن..خدا زد...یه مشت گرگ زخمی که هر آموزشی هم دیدن...فقط برن بیررررون..اصلا ....دلمون خوش بود امنیت دارییم..صف نونوایی دوتا زن ایرانی ..۲۰ تا افغانی...خدا کنه مسولین از خواب بیدار بشن...ترحم بر پلنگ تیز دندان خیانت کرده یی بر گوسفندان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
مهاجرت همه جای دنیا حساب و کتاب دارد الا ایران

اروپا سی چهل کشور روی هم سالی یک میلیون مهاجر دارد
اندهم نیمی از طریق پول اقامت میگیرند

میهمان یک روز
میهمان دوروزه
نه میهمان چهل سال
در خانه این گاراژ هر که بیاد هر که بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
بزرگترین دستاورد ریسی ورود پنج میلیون افغان به ایران طی چهار ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اخه 7ملیون افقانی تو این مملکت چکار میکن همشون کارگر..هر جا میری کار پیدانمیشه ایرانیها همه بیکارن دارن از نداری و فقردارن نابود میشن...اگه افقانیا ازین مملکت برن ایران گلستان میشه دیگه هیچ فرد بیکاری پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
عزیزم اینا مهمان ما هستن ،ما باید پذیرای اینا ها باشیم و باید ما مسلمان ها یکپارچه باهم متحد باشیم نه الکی صفحه بزاریم.بعد تا دلت بخواد تو این کشور کارع .اگه طرف عاقل و بالغ باشع و کار بلد باشه کار صد در صد پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ما مردم ایران درخواست خروج تمام افغانی ها از کشور رو داریم، برگردن کشور خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خب اگه شما میای برای مرغداری ما کار میکنی ما هم همین درخواستو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ناشناس ۲۳:۰۶
ژاپن ربات درست کرده برای کار در مرغداری بخر استفاده کن
خدا رو شکر وضع مالی مرغداری ها هم که خوبه
Iran (Islamic Republic of)
Niloofar badershsh
۱۳:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر دوستان عزیز لطفا تا مطمئن نشدین درباره ملیت کشوری انتقاد نکنید وشایعه درست نکنید.
از کجامعلوم مجرم تبعه کسور اعفانستان باشد؟؟!!
میتونه داعش باشه میتونه طالب باشه میتونه پاکستانی باشه و...
وقتی اطلاع کامل نداریم الکی ملیت رو زیر سوال نبریم امروز افغانستان جنگه ومردمش اورن فردا نوبت خودماهم میشه زمین گرده انقد درنبال حاشیه نباشیم فقط ازخدا کمک بخوایم وخداخودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
هر چه سریع تر این افغانی های بی سواد رو از کشور بیرون کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
هر چه سریع تر این افغانی های بی سواد رو از کشور بیرون کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
سازمان ملل باید سیستم تک فرزندی و عقیم سازی اجباری رو در افغانستان.پاکستان.هند .بنگلادش و سیستان و بلوچستان و عراق اجباری کنه.دنیا تحمل اینهمه مشکل رو نداره .اخه کسی که نداره چرا ازدواج‌میکنه چرا چن تا چن تا زن میگیره چرا بیشتر از یکی بچه میاره.چه خبرتونه؟؟افغانها و پاکستانی ها و هندی ها نون ندارن بخورن همشون ده تا بچه دارن تا کی باید دنیا تاوان شمارو بده؟
Iran (Islamic Republic of)
علی یزدی
۱۸:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
به شما ربطی داره که داری برای بقیه تعیین تکلیف میکنی ؟ برو زندگی خودت درست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
انحراف عقیده باعث این واقعه شده است.

ربطی به زبان و ملیت و شکل ظاهر و رنگ پوست نداره.

البته بحث ساماندهی مهاجران خیلی مهمه و همینطور کسانی که این عقاید فاسد را در عربستان و آلبانی و سایر کشورها با حمایت آمریکا و صهیونیست بر علیه ملت ایران باید محاکمه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اصلاح

..بر علیه ملت ایران" سازماندهی و در میان ملتها تفرقه ایجاد می کنند " باید محاکمه شوند.

رای های منفی هم از انسانهای بی بصیرت یا سیاهی لشگر ظالمان و مستکبرانی هست که چشم اتحاد و همبستگی مردم را در هیچ جای جهان ندارند و با تفرقه و جنگ و خونریزی کشورها را استثمار می کنند و با فروش اسلحه و غارت منابع مردم مظلوم ثروت اندوزی می کنند و برایشان فرقی نمی کند کدام کشور را می خواهند غارت کنند ، در آمریکا، آسیا یا آفریقا و اروپا.
۱۶ کشور در حال حاضر به طور رسمی مستعمره انگلیس و تحت فرمان ملکه الیرابت دوم هستند...از جمله استرالیا و کانادا .
آمریکا در عراق و سوریه و افغانستان ، کشورهای آفریقایی و در حال حاضر در اروپا همین سیاست را اجرا می کند.

این دزدی نیست؟!
بزرگترین دزد و قاتل آمریکا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
تقريبا همه دوستاني كه نظر دادند، نظراتشان غير سنجيده و از روي احساسان وهيجانات بوده و تقريبا ازهمه آنها بوي نژاد پرستي مي آيد! متاسفانه!
اللهم عجل لوليك الفرج
Germany
محمد رضا برق جلوه
۱۱:۲۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
نباید با این مساله احساساتی برخورد کرد و تمام افغانی ها را دشمن دانست. ایران باید قانون مهاجرت را تغییر بده. قدم افغانیها روی چشم ولی با اجرای قانون منظم.
و اجرای قانون برابری برای مهاجرهای قانونی
Iran (Islamic Republic of)
میهن مظلوم
۱۰:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
راه حل فقط یک چیزه.دادن بودجه سنگین به وزارت کشور و مرزبانی جهت دیوارکشی و کنترل و خرید تجهیزات و مین گذاری مرز شرقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
هرمهاجری که سواد و تخصص و مدرک اقامتی معتبر و گذرنامه و پول واسه سرمایه گذاری در وسع و ارزش پولی ایران داره قدمش به روی چشم .بیاد.هرجای کشور هم دوس داره زندگی کنه.ولی ورود غیرقانونی روزی ۵ هزار افغانستانی و پاکستانی بیسواد و بی پول و مشکل دار یعنی واویلا.اینا هرکدومشونم شیش هفت تا بچه میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
باید این افغانی ها رو از ایران جمشون کر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
اینکه ورود افغانی ها بدون هیچ محدودیتی واقعا کار احمقانه ای هست که مسئولان محترم انجام میدن به اسم و رسم همسایگی و مسلمانی اما اینکه نژاد ما برتر از اونا باشه و اونا نژادشون بد باشه
اینو نگین که حرف دوران جاهلیت عرب است نباید به افغانیهای عزیز توهین بشه اما محترمانه از ورودشون جلوگیری بشه و یه اصولی و شرایطی باشه برای اقامت در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
من نمیدونم توی مملکتی که بکارگیری افغانی غیرقانونی هستش، ورود افغانی به کشور به چه معناست؟ مگر میشود بدون کار زنده بود؟ افغانی اگر تامین بود که مهاجرت نمیکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
در حال حاضر بدلیل مشکلات اقتصادی افغانستان و مهاجرت افغانها به کشور ما، عده ای در کشور و رسانه های غربی و عربی بدلیل کینه ای که از مدافعان حرم افغانی دارند، سعی دارند مردم ایران را نسبت به افغانی ها بدبین کرده و امنیت ایجاد شده توسط فرزندان غیور کشورمان را زیر سوال ببرند، چون تابحال موفق نشدند در افغانستان جنگ داخلی راه بیاندازند بدلیل حمایت ایران را دولت طالبان، قصد دارند این جنگ را بین مردم عادی و قومیت های کشورمان با مردم افغانی مقیم کشورمان کشانده تا با اینکار هم امنیت کشورمان را زیر سوال برده و هم طالبان را به جنگ با ما وادار کرده تا از آب گل آلود ماهی خودشان را بگیرند. توجه کنید که آمریکا و صهیونیست اگر ببیند قواعد روی کاغذش به نفع خودش نباشد، آنچنان زیر میز می زند که همه چیز بهم بریزد، چون نمی خواهد حداقل به نفع دشمن خودش شود.
Iran (Islamic Republic of)
منتظر امام زمان (عج)
۰۶:۳۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
فقط می تونم بگم خداوندصاحب اصلی را برساند

انشالله
Iran (Islamic Republic of)
منتظرظهور
۰۵:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
دوستانی که این پیام رو می خونید، لطفا قضاوت نکنید، معلوم نیست طرف افغانستانی باشه، و از طرفی کار دشمن های نفوذی همینه که بین مسلمونا تفرقه بندازن، حتی ممکنه بیان کامنت تفرقه انگیز پست کنن. پس هوشیار باشید و رکب نخورید. بصیرت داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
حاج قاسم
۲۳:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
عزیزان لطفا احساسی نظر ندید ، همه افغانستانیها که اینطور نیستن . بنده ۳ ساله یه کارگر افغانی دارم دو سال قبل از این هم یکی دیگه برام کار میکرد کارهم مصالح فروشیه و واقعا کار سنگینیه . خیلی هم ازشون راضی هستم . این ضارب سلفی بوده و افکار تکفیری داشته
Iran (Islamic Republic of)
بهرام مهری
۲۳:۴۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اگرحضورافغان درایران بی حساب کتاب باشدوهرروزهزاران افغان که بایدمشکلات خودشان رادرکشورخودحل وفصل کنندباحجوم به ایران برای مردم ودولت ایران مشکلات امنیتی واقتصادی بوجودبیاورنددولت هزینه بالایی برای بی تدبیری درمرزهاخواهدداداین افغان برودچاقوبرای داخل کشورخودش بکشدتامشکلات خودشان حل شوددولت باورودبی حساب کتاب افغانهابرای خودش دردسروهزینه بالای امنیتی اقتصادی بوجودمیآوردمشکلات افغانهاباورودبه ایران بجای دولت طالبان به داخل ایران انتقال پیداکرده خطرناک است بفهمندمسعولین مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
از قدیم گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام ،ما خودمون توی کشورمون کلی گرفتار و بی کار داریم ،اونوقت اینا اومدن اینجا جای کارگر ایرانی رو گرفتن و سطح کیفیت و استاندارد کارها رو به پایین ترین حد خودش رساندند ،جوری که شخص ایرانی رو بی کار نگه داشتن و شخص افغانستانی همیشه سر کار هست، همینطور جمعیتشون هم در حال افزایش هست ،هر خانوار افغانستانی حداقل ۶یا ۷نفر تشکیل میدهند ،انگار همشون یه استراتژی واحد دارند که ایران را اشغال کنند و ایران را هم مثل کشور افغانستان بیچاره کنند ،نزارید جمعیتشون بیشتر بشه که اگر بیشتر شد به همون اندازه امنیت ایران میاد پایین ،ایران باید خالص بمونه تا قوی بشه ،افغانستانی مانع پیشرفت و امنیت ایران هست .اینها اگر انسان های خوبی بودند ،الان این وضع مملکتشون نبود ،این چیزیه که توی ژن اونها هست و نمیتونن جایی رو آباد کنن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
میگه اون طلبه شهید شوده از حوزه طلاب هستش طلبه ها هر3نفرشون افغانی هستن حالا این قاتل داعشی بوده وازبک هستش دست نوشته داعش هشتش که مردم به جون هم بندازن گول نخورید مردم بافکر جلو برید زود قزاوت نکید منون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
باشه زود قزاوت نمی کنیم . تو هم زود غزاوط نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
قضاوت
Iran (Islamic Republic of)
بهرام مهری
۲۳:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چرابتواندکسی چاقوبه داخل نرم ببردپس مگرنگهبان وحراست وظیفه شان چبست ؟حرم امام رضاحرمت داردومردم عاشق امام رضاهستندمدیریت وحراست حرم چه کاره اندعلاج واقعه قبل ازوقوع بایدکردامنیت درحرم امام رضابایدصددرصدباشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۲۳:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
این افغان های وهابی از وقتی وارد کشور شدن برکت از زندگی رفت چقدر دختر از خوزستان خودمون دزدیدن چقدر دارن راحت دارن مردم می کشن ....مملک صحاب نداره.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۱۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
ما که لیاقت شهید شدن نداریم .
ولی باید اون ۲ تا طلبه دیگه از خودشون دفاع میکردن که آبروی طلبه ها نره . طلبه باید ورزشکار باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
شما خودت ورزشکاری؟
یکی با چاقو بدون اینکه بفهمی بهت حمله کنه میتونی از دستتش فرار کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه شمایی که نمیخوان ایران رو قوی ببینید
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته فرهنگی
۲۲:۵۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
افغانی نمک رو میخوره اخرش نمک دونم میشکنه ، هر محبتی بهش کنی ، فایده ای نداره ، افغانی ها عاطفه ندارن
Canada
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
هر 5 انگشت شبیه هم نیست
باید یک سازمان مشخصی برای افعانی ها در نظر گرفته بشه که حسابی تحت کنترل دولت باشند
بعد همه را با یک دید نگاه نکنید
خیلی هاشون خوب و به کشور مادری ایران زمین خدمت کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۲۲:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اعداممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
معلوم شده از خود کشور ایران بوده سنی اهل ابران از افغان ها نبوده
Canada
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا کشورهایی که افعانستان را به اینجا رسانده اند
همین پناهنده ها به کشور خودشان راه نمیدهند
حتی به انها هم که اقامت داده اند
همشون را در زیر چادر نگه داشته اند
معلوم نیست .چه مدت انجا نگه داری میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
دولت باید جلوی افغانیهارو بگیره و ندارم به ایران بیان متاسفانه اینهم نتیجه الان تو مشهد بالای 10میلیون افغانی هستش که اگه اینها جمع بشن خیلی جوانهای بیکار دارای شغل و ثبات درزندگی میشن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۱۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
ازبکها به دلیل شباهت بیش از حد به هزاره جات و خاوری ها به راحتی توان نفوذ دارند
Iran (Islamic Republic of)
...
۲۲:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
هعی...افغانی هام شاخ شدن جدیدا اخه اون سه تاطلبه بنده خداچه گناهی داشتن اصلامگه مریضین که مفت ادم میکشین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
من قوه قضائیه رو مقصراصلی می دانم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
۲ روز از اتفاق میگذره.یک نهاد نمیاد توضیح مفصل در مورد وقایع و مقصران و قاتل و حواشی بده.متاسفانه کشورما شفافیت رسانه ای و اقتصادی و آماری صفره.صدها افغانستانی در این دوروز مورد تعرض قرار گرفتن ولی منابع محلی میگن قاتل تبعه ازبکستان بوده.چجور میخواین جواب مردم رو بدین؟چجور میخواین جواب توهین به مهاجران افغانستانی رو بدین؟مقصر هیشکی جز نهادهای اطلاع رسانی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
ازبکها افغانستان از اهالی استان فاریاب افغانستان بوده
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
برادران عزیز نمیشه بخاطر یک ابله همه ی ما رو بد بگید شما فکر می‌کنید ایرانی هیچ جنایت کار نداره ؟ لطفا کمی منطقی فکر کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
این افغانی ها مملکت و نابود کردن کار و از جوان های ما گرفتن صاحب اختیار شدن حالا هم ایرانی رو به قتل میرسونن واقعا متاسفم برا خودمون که اینارو پرو کردیم و کار و جا و مکان دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
لطفا گناه یکی رو پای بقیه ننویسید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام همه افغانها مثل هم نیستن همه جا خوب بد شو داره انقدر بی ادبی نکنید لطفا اگه ما افغانها بد بودیم که انقد جوان هامون رو نمیفرستادین تا شهید بشن با قول وعده انقدر ظلم شد توی کشور ما انقدر سر مرز ایران افعان ها تلف شدن کی جواب گو بود پس الکی شلوغش نکنید بزارید مشخص بشه این ادم کیه و چرا اینکارو کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
دوستان اجازه ندین دشمن به هدفش که انداختن تفرقس برسه
واقعن برخی نظرات کاربران بی ادبانس
افغانستانی ها هم مثل ما ایرانیها خوب و بد دارن
ما نمیتونیم وقتی یک یا چن نفر از یه گروه یا یه ملت دچار انحراف و خطا میشن کل گروهی که بهش تعلق دارن رو بد بدونیم
ضمن اینکه در این خبر ذکر نشده فرد تبعه کدوم کشور بوده بهتر بود برخی زود قضاوت نمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
دوستی ایران با طالبان و حمایت از آنها پیامد های سنگینی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
باید این افغانیا رو از ایران بیرون کنن
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۲۱:۲۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
این قاتل میتونست بیرون از حرم هرسه روحانی را شهید کنه وفرار کنه ولی تعمدا در حرم امام چنین کاریکرد با اینک میدونست گیر میافتد معلومه که برای اختلاف انداختن بین شیعه وسنی و ایران وافغانستان بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
قصدشان گشتن روحانیون وهتک حرمت نبود .قصد اصلیشون تفرقه بود که وهابیت دنبالشه .تفرقه بین مسلمانان قصد نهای وهابیت .کمی تفکر دوستان.درسته که قلب همه به درد اومده اما بهتر تفکر کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
افغانی و ایرانی شیعه و سنی برادرن دشمن ما وهابی و انگلیس و امریکا و رژیم خونخواراسرالیل است .مرگ بر تکفیریها. ایثار فاطمیون یادمان نمیرود
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۰:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
بعد از چند روز تحریکات فضای مجازی فهمیدم همش نقشه سعودیهاست مردم همه حواستون جمع کنید اینکه باید مهاجران افغانی سازماندهی بشن درسته اما این برهه حواستون جمع کنید دارن قشنگ فضای مجازی مردم می برن سمتی که تفرقه بندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
پشتون ازبك تباره گويا.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۲۲ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
ازبک ها ترک زبانن وبا ترکی صحبت میکنن ویا ترکمنی صحبت میکنن.....أما پشتون ها زبان اوردو صحبت میکنن .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
جناب باشگاه خبرنگاران می‌بینید وقتی ضارب گرفته شده و یک شبانه روز گذشته چرا مسئولین نمیان واضح و دقیق تعریف کنند که چه شده ..که اینجوری هر کسی موج سواری نکنه و شایعات عجیب زیاد نشه ببین چقدر تفرقه چقدر کینه ایجاد شده .. البته کینه و نفرت بوده و حالا زیاد تر شده ... من یک ایرانی مسلمان و شیعه هستم من میگم دین ما میگه نژاد پرست خود شیطانه که گفت من برترم من از آتشم ... لطفاً همه رو یکی نکنید .. از مسئولین مطالبه داشته باشین آگاهی دادگستری اطلاعات و یا هر نهاد مربوطه ای بیاد کامل بگه ... ضارب کی بوده انگیزش چی بوده که به سه نفر تهاجم برده آیا خصومت شخصی داشته ؟ اگه تکفیری بوده که تکفیری ها رحم به آخوند و مردم عادی ندارن به همه حمله میکنند و اگه تکفیری بوده چرا امنیت انقدر ضعیف بوده اگه بمب یا اسلحه داشت چی ... به زائرین حمله نمیکرد ... لطفاً شفاف سازی و با مقصران برخورد شدید بشه ... توحرم امن ما ایرانی ها نباید این اتفاقات بیفته و مردم ناراحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد محمدی
۱۹:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
همیشه گفتن افغانی زورشون فقط به افغانی بدبخت میرسه اینقد احمقید بخاطر یه اشغال بی کس تمامو زیر فوش وبی احترامی قرارمیدید من خودم به ایران به دنیا اومدم توخاک ایران واگه نون شب دارم خدامیدونه صبح تا شب دارم کارمیکنم نون زحمتمو میخورم چرا فک میکنید توایران اومدیم ایران نون مفت میده من هرسال دارم پول نشستن توایران میدم دربرابر هرسختی کنار اومدم فقط بخاطر اینکه اینجا به دنیا اومدم بزرگ شدم زحمت کشیدم تواین کشور یزره عقلتونو کامل کنید بخاطر یه اشغال که هرکی هست درست نیست همه را فوش بدید افغانی هم توایران مورد تجاوز قرلرگرفته کشته شدن سربریدن درست نیست ملت ایران فوش بدم یزره فرهنگمونو بالا ببریم ما ملت هم زبان هستیم بخاطر یکی همرو فوش ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
بحث تفرقه افکنیه .....حواستون باشه گول نخورین .....بین شیعه و سنی ...ایرانی و افغانی....میخوان تفرقه بندازن .....حواسا جمع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
این یارو افغانی نبوده بلکه ازبک بوده پس اینقدر به افغانی های بدبخت تهمت نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اون آقایونی که دم از امنیت می زنند چطور اجازه دادند یک مهاجر غیرقانونی سالها زندگی کنه و نفهمیدند؟
بعد شما که حرف ضد افغانی ها می زندی چرا وقتی این ارازل و اوباش وحشی که ایرانی هستند و مردم را چاقو می کشند و می کشند حرفی نمی زنید و نمی گید این ارازل وحشی را از شهر بندازند بیرون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
دست از تبعیض بردارید.
همین برادران افغانی اسلحه گرفتند جلوی داعش شهید شدند که پرچم ایران و اسلام حفظ بمونه وقتی خیلی از شماها جوجه عقب ماشینتون بود به سمت شمال برای عشق و حال.
اگر یک افغانی خطایی کرد ، 100 تا افغانی جلوی داعش ایستادند و شهید شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
باید این افغانی نسناس و بعد اعدام، ده روز اویزون نگه دارند