مسکو: غرب چشمان خود را بر رفتار ظالمانه با زندانیان روسی بسته است

مدیر مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه از بی‌تفاوتی کشور‌های غربی نسبت به مسائل بشردوستانه مطرح شده از سوی روسیه انتقاد کرد.

ژنرال میخائیل میزینتسف ضمن انتقاد از رویکرد غرب درخصوص مسائل بشردوستانه گفت: «کشور‌های به اصطلاح متمدن غربی، سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی چشم خود را بر رفتار خشن ملی‌گرایان اوکراینی با اسرای روسی می‌بندند و نسبت به مسائل بشردوستانه مطرح شده از سوی مسکو بی‌تفاوت هستند.»

به گزارش اسپوتنیک، مسکو بار‌ها اعلام کرده است که ملی‌گرایان اوکراینی نیرو‌های توپخانه و افسران اطلاعاتی روسیه را به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. در ماه مارس، فیلمی از اصابت گلوله به پا‌های سربازان روسی در اینترنت منتشر شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این اقدام در یکی از پایگاه‌های نظامی اوکراین در منطقه خارکیف روی داده است. الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه دستور داد تا در مورد رفتار وحشیانه با سربازان روسی در اوکراین تحقیقات انجام و ابعاد ماجرا مشخص شود.

به گفته مدیر مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، طی یک کنفرانس مطبوعاتی که روز پنجشنبه در بروکسل برگزار شد، خواستار تحقیق درباره همه گزارش‌های جنایات جنگی در اوکراین شد، اما از اظهار نظر در مورد فیلم ویدئویی که کشتار اسیران جنگی روسی توسط ملی‌گرایان اوکراینی را نشان می‌دهد، خودداری کرد، زیرا ظاهراً او چیزی در این مورد نمی‌داند.

پس از آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا، ناتو و سایر کشور‌های غربی موضعی تهاجمی علیه مسکو اتخاذ کرده‌اند. غرب با اعمال بسته‌های تحریمی علیه مسکو سعی در تحت فشار قراردادن روسیه دازد. در همین راستا، پنجشنبه گذشته حضور روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل تعلیق شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، پس از نشست میان ناتو و گروه ۷ در کنفرانس خبری مدعی شد جنایات روسیه هر روز بیشتر می‌شود، به همین دلیل اتحادی علیه مسکو و در حمایت از کی‌یف در حال گسترش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خیلی پر رو هستین به یک کشور دیگر حمله کرده اید مرد را می کشید همه جور جنایت انجام می دهید زر مفت هم می زنید؟
آخرین اخبار