خراسان رضوی رتبه نخست ترانزیت خروجی کشور را کسب کرد

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این استان با چهار مرز دوغارون، سرخس، لطف‌آباد و باجگیران رتبه نخست ترانزیت خروجی جاده‌ای کشور را کسب کرده است.

مرتضی مجردی گفت: خروج بار‌های ترانزیتی از مرز‌های استان به مقصد کشور‌های دیگر یا همان ترانزیت خروجی از خراسان رضوی در سال گذشته به یک میلیون و ۲۲۳ هزار تن رسید که در مقایسه با سال پیش از آن ۷۰ درصد و در مقایسه با سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا سه درصد افزایش داشته است.

او گفت: ترانزیت ورودی از کشور‌های افغانستان و ترکمنستان به استان در سال گذشته ۳۳۸ هزار تن بوده است که رشدی ۲۱۰ درصدی نسبت به سال ۹۹ و البته کاهش ۵۶ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: افزایش ترانزیت خروجی نشان می‌دهد تاثیرات کرونا بر بخش تجارت جاده‌ای با همسایگان به شدت کاهش یافته است، اما ماندگاری شیوه تجارت به شکل ترانشیپمنت کالا در مرز‌های ترکمنستان، همچنان ترانزیت ورودی به مرز‌های استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مجردی گفت: از مجموع ۲۲ مرز جاده‌ای کشور، مرز دوغارون رتبه پنجم، مرز سرخس رتبه دوم و مرز لطف آباد نیز رتبه هفتم ترانزیت خروجی را کسب کرده اند.

او گفت: مرز باجیگران در عمل یک مرز تجاری نیست بلکه فقط تردد‌های مسافری دیپلماتیک و خاص از آن انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار